عزاداری محرم باید همراه با شور ، شعور و معرفت باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: عزاداری برای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در ایام محرم باید همراه با شور، شعور، معرفت و اشک باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۹تیر) در اجتماع ستایشگران اهل بیت (ع) استان مازندران که در مجتمع اهل بیت (ع) ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت امام هفتم شیعیان امام موسی کاظم (ع) و عید غدیر اظهار کرد: قدردان همت والای دست اندرکاران برگزاری اجتماع ستایشگران اهل بیت(ع) در آستانه فرارسیدن ایام محرم حسینی هستیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه در طول تاریخ سه ظلم بزرگ به ائوه اطهار(علیهم السلام) شده،‌افزود: فرصت و تعلیم و تربیت بشر از اهل بیت(ع) گرفته شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) باید در کرسی تعلیم و تربیت می نشستند و بشر را به سم کسب عرفت سوق می دادند اما این فرصت از آنها گرفته شده بود،‌ادامه داد: ظلم وستم، شراره های فتنه،‌جنگ و جهالت در جامعه بشری رونق دارد.

 

وی با بیان اینکه همچنین فرصت های اقتصادی از ائمه معصومین(ع) سلب شد، افزود: فرصت های خلافت و حکومت نیز از ائمه اطهار(ع) گرفته شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کشتار اهل بیت رسول گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) همانند به شهادت رساندن امام حسین(ع) نیز ظلمی بوده که به ائمه اطهار(ع) رواداشته شد، گفت: پاسداشت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) باید با حفظ حرمت آن حضرت صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه باید فرصت تعلیم و تربیت باید برگردد به اهل بیت(ع)، ادامه داد: حوزه های علمیه، آموزش و پرورش،‌دانشگاه ها،‌ ارشاد اسلامی و ...باید از تعلیم و تربیت مکتب اهل بیت (ع) موج بزند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرشنان شد:گفت: عزاداری برای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در ایام محرم باید همراه با شور، شعور، معرفت و اشک باشد.

کد خبر 1198081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha