ارائه نزديك به ۲۰۰ هزار مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه نزديك به ۲۰۰ هزار مورد خدمات درمانی به زائران بیت الله الحرام تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر روز چهارشنبه (29 تیرماه) در اطلاعیه ای اعلام کرد: از ابتدای ورود زائران به سرزمین وحی تاکنون 199 هزارو 920 مورد خدمات درماني به حجاج ايراني در مكه مكرمه و مدينه منوره ارائه شده است.

این اطلاعیه می افزاید: در این مدت 13 هزار و 601 مورد ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص انجام شده است.
گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر حاکیست: 76 هزار و 376 نسخه دارویی توسط داروخانه بیمارستان مکه و درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت و 32هزار و 93 مورد خدمات پرستاری اعم از نوار قلب، آزمایش قن خون،بخیه، سرم تراپی، پانسمان و تزریقات ارائه شده است.
مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه خدمات پاراکلینیکی شامل اکو، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاهی ارائه شده به زائران را 8 هزار و 309 مورد اعلام کرد و افزود: از ابتدای ورود زائران تاکنون 439 مورد بستری انجام شده است که از این تعداد در حال حاضر 10 زائر در بیمارستان سعودی و 5 زائر هم در بیمارستان هلال احمر در مکه بستری هستند.
گزارش رسيده از مدينه منوره نيز حاكيست امروز 796 مورد خدمات درماني به زائران مدينه بعد در درمانگاههاي زائران ايراني ارائه شده كه 508 مورد آن ويزيت تخصصي بوده است.
در اين اطلاعيه آمده است كه 284 مورد خدمات پرستاري شامل تزريقات، آزمايش قند خون، پانسمان و سرم تراپي نيز به زائران حرم نبوي ارائه شده و 4 مورد هم انتقال به بيمارستان سعودي براي ادامه درمان انجام شده است.

کد خبر 1198087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha