۸ هزار کودک تحت پوشش موسسه خیریه محکم هستند

رییس موسسه خیریه محکم گفت: در حال حاضر حدود ۸ هزار کودک تحت پوشش موسسه محکم هستند و این موسسه بالغ بر ۴۶ نوع بیماری ناهنجاری را تحت پوشش قرار می دهد.

دکتر صلاح الدین دلشاد در حاشیه آین افتتاحیه موسسه خیریه محکم شعبه کاشان و آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: پیدا کردن موارد بیماری و غربالگری بیماری ها و ناهنجاری های مادرزادی در هر منطقه به منظور تشخیص زودرس این ناهنجاری ها و پیشگیری از مرگ و میر این بیماران یکی از اهداف تاسیس نمایندگی های این موسسه در سراسر کشور است.

 

رییس موسسه خیریه محکم افزود: هم اکنون در ۱۵ استان کشور نمایندگی موسسه محکم وجود دارد که در برخی از استان ها یک نمایندگی و در برخی دیگر مثل سیستان و بلوچستان ۹ نمایندگی تاسیس شده است.

 

دلشاد ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸ هزار کودک تحت پوشش موسسه محکم هستند  و این موسسه بالغ بر ۴۶ نوع بیماری ناهنجاری را تحت پوشش قرار می دهد.

 

وی با ذکر شعار موسسه خیریه محکم که «ما به شناسنامه نگاه نمی کنیم» گفت: هر شخصی با هر سنی که دچار مشکل و بیماری ناهنجاری باشد باید مورد پیگیری قرار گرفته و بیماری اش درمان شود و نمی خواهیم به خاطر نبود یا کمبود پول یک بیمار با بیماری بزرگ شود و برای اطرافیان ایجاد زحمت کند و زندگی ناراحت کننده ای برای خودش داشته باشد.


رییس موسسه خیریه محکم ادامه داد: این موسسه از دو بال خوب، قوی و متوازن برخوردار است که یکی از این بال ها متخصصین کشور و بال دیگر خیرین محترم هر منطقه است.

 

دلشاد افزود: کارهای بر عهده ما در این موسسه را وظیفه تلقی می کنیم و هیچ منتی بر کسی نداریم و اگر بتوانیم وظیفه مان را انجام بدهیم خدا را شاکریم.

 

وی تصریح کرد: متوسط تخت بیمارستانی در ایران در حال حاضر دو و نیم و متوسط تخت بیمارستانی در کاشان دو و سه دهم است و منطقه کاشان و آران و بیدگل همواره پیش قدم در ایجاد تخت های بیمارستانی بوده اند و کار خیرشان زبانزد عام و خاص است./

کد خبر 1198128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha