آمادگی میزبانی جشنواره ملی مطبوعات کشور در خراسان جنوبی

فرخنده با اشاره به اینکه پدر علم ارتباطات متعلق به استان خراسان جنوبی است، گفت: آمادگی داریم میزبان جشنواره ملی مطبوعات کشور در این استان در آینده نزدیک باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فرخنده» صبح امروز (۳۰ تیر) در آیین اختتامیه اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور اظهارکرد: این جشنواره اواخر سال ۱۳۹۹ با حضور استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و جنوب کرمان آغاز شد و تا فروردین ۱۴۰۰ فرصت پذیرش آثار بود که به دلیل استقبال بالا مطبوعات، فرصت پذیرش آثار تا خرداد ماه تمدید شد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پس از انتشار فراخوان جشنواره، ۴۷۴ اثر با ۱۵۱ شرکت کننده به دبیرخانه در ۲ بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین «جهش تولید»، «معرفی پروفسور معتمدنژاد» و «مدافعان سلامت و کرونا» ارسال شد، گفت: از این تعداد ۳۲۱ اثر ارسال شده متعلق به اصحاب رسانه خراسان جنوبی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین آثار برگزیده در بخش داوری نیز متعلق به خراسان جنوبی است که جای تبریک دارد، افزود: استان خراسان رضوی با ۷۸ اثر، یزد ۲۶ اثر، خراسان شمالی ۹ اثر، سیستان و بلوچستان ۱۸ اثر و کرمان با ۱۵ اثر در جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور شرکت کردند که ۲۲ اثر برگزیده شدند.

 

فرخنده به اهداف این جشنواره منطقه ای در شرق کشور بیان کرد: کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه ها، ایجاد فضای رقابتی میان فعالان رسانه ای به صورت منطقه ای، ایجاد زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی و افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات، نکوداشت مفاخر و شخصیت های ممتاز علمی و فرهنگی کشور در جهت تقویت مولفه های انسجام ملی از جمله این اهداف بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پدر علم ارتباطات متعلق به استان خراسان جنوبی است ضمن درخواست از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت اعلام آمادگی داریم میزبان جشنواره ملی مطبوعات کشور در استان خراسان جنوبی در آینده نزدیک باشیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کرونای اقتصادی و کرونا پزشکی از خارح مرزها به کشور ما تحمیل شده است اما مردم ایران اثبات کردند مشارکت جدی تری در عرصه های اعتقادی داشتند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1198142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha