مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان، اقدام به ساخت درمانگاه کرد

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان گفت: مسجد مسلم بن عقیل(ع) شیروان به عنوان تنها مسجد خراسان شمالی اقدام به ساخت درمانگاه کرد.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: مسجد مسلم بن عقیل(ع) شیروان به عنوان تنها مسجد خراسان شمالی اقدام به ساخت درمانگاه کرد که با کمک خیرین ساخت 250 مترمربع از این طرح آغاز شده و نیاز به 30 میلیارد ریال اعتبار دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان عنوان کرد: با توجه به نیاز این منطقه برای چنین مکانی این درمانگاه در دو طبقه شامل درمانگاه و داروخانه پیش بینی شده که خدمات عملیات احداث آن از یک ماه اخیر شروع شده و طی بازه زمانی پنج ساله باید به اتمام و بهره برداری برسد.

 

محمدزاده قانعی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده توسط این مسجد خاطرنشان کرد: تاکنون سه کارگاه اشتغالزایی، گلیم، تابلو، پوشاک، خیاطی، سبزی و غیره در این مکان اقدام به فعالیت کرده و همچنان ادامه دارد که برای 20 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر غیرمستقیم اشتغالزایی انجام شده که بیشتر افراد زنان سرپرست خانوار است.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس های قرآنی و سایر دروس در این مسجد تصریح کرد: خانواده ها از برگزاری چنین برنامه هایی استقبال کرده اند و این خود موجب تقویت دروس دانش آموزان محروم و جبران یادگیری برای مهارت های پایه های بعدی خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: توزیع ماسک، بسته معیشتی، ساخت سرویس بهداشتی، توزیع غذای گرم، برگزاری جشن اعیاد و نوحه خوانی در مناسبت های مختلف، اجرای برنامه های فرهنگی و غیره از دیگر اقدامات انجام شده این مسجد است که با استقبال خوب اهالی منطقه همراه بوده است.

 

 

کد خبر 1198186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha