کارهای اقامت موقت مهاجرین در دستور کار است

مدیر کل امور اتباع مهاجرین استان قم گفت:و بعد از اینکه مرحله شش ماه تمام شد اقامت یک ساله وبعد از اتمام یک سال در صورت نداشتن تخطی های اجتماعی و مردمی به سه سال و بعد تبدیل به تابعیت شهروندی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، به مناسبت عید غدیر خم، مجلس جشن و سرور با حضور سخنرانان دو کشور ایران و افغانستان و حجت السلام والمسلمین احسانی رئیس و حجت الاسلام والمسلمین گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، از طرف مجمع فرهنگی هیأت علمدار کربلای قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین گرجی، دبیر ستاد امر به معروف استان قم در این جلسه ضمن بیان فضایل امیر المومنین (ع) عنوان کرد: روز غدیر روز اعلان ولایت و جانشینی امیر المومنین(ع) نبود بلکه روز ابلاغ ولایت بود. 

 

وی در رابطه با تفاوت بین ابلاغ و تبلیغ و اعلان گفت:  ابلاغ شرایط پنجگانه دارد: ۱- همه باید بشنوند  ۲-  همه بفهمند ۳- همه باید بشناسند  ۴_ همه باید بپذیرند ۵- همه باید اقرار و اعتراف کنند و پیامبر اسلام (ص)با رعایت این پنج ویژگی ولایت امیرالمومنین (ع) را برای مردم ابلاغ کرد.

 

وی در رابطه با نکات آیه بلاغ اظهار کرد: خداوند به پیامبر(ص) هشدار می‌دهد (وإن لم تَفعَل فما بلّغتَ رسالته) این نشانگر اهمیّت ولایت امیر المومنین بوده است؛ آن کسی که رسالت به دست او باید حفظ شود باید امیر المومنین باشد.

 

دبیر ستاد امر به معروف استان قم با اشاره به اینکه «الیوم اکملت لکم دینکم» نشانگر این است دین اسلام دیگر قابل تغییر و تحریف نیست بیان کرد: «واتممت علیکم نعمتی» نعمت ولایت است.

 

وی اضافه کرد: غیر از بیعت، در آن روز پیامبر فرمودند حاضرین این قضیه را به غائبین نیز برسانند؛ این نشانگر این است که باید غدیر احیا شود.

 

حجت الاسلام گرجی در پایان، سخنانش را با قرائت حکم و اعطای مجوّز رسمی تشکل فرهنگی علمدار کربلای قم با مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر به آقای عبادی دبیر علمدار کربلای قم خاتمه داد.

 

زارعی، مدیر کل امور اتباع مهاجرین استان قم نیز در رابطه با مشکلات مهاجرین مانند مهاجرین در خرید نان و کارت‌های بانکی عنوان کرد: به‌دنبال حل مشکل هر چه سریع‌تر مهاجرین بوده و هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در دولت قبلی ضعف‌هایی داشتیم که به‌حمدالله در این دولت رفع شده است، گفت: به‌دستور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی که بیان کردند باید سازمان مهاجرین ایجاد شود، اکنون اقداماتی انجام شده و در دست بررسی است. اگر این اتفاق بیفتد، ان‌شاءلله بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و معضلات کارت بانکی و خرید نان توسط ما پیگیری و به‌زودی حل خواهد شد.

 

وی افزود: کارهای اقامت موقت مهاجرین در دستور کار است و بعد از اینکه مرحله شش ماه تمام شد اقامه یک ساله وبعد از اتمام یک سال در صورت نداشتن تخطی های اجتماعی و مردمی به سه سال و بعد تبدیل به تابعیت شهروندی خواهد شد.

کد خبر 1198195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha