ضرورت برخورد آفندی به‌جای پدافند در امور رسانه‌‌ای و فرهنگی

طالبی گفت: کار رسانه ای و فرهنگی ما در مقابل جنگ رسانه ای دشمن باید از جنس آفندی باشند نه پدافندی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا طالبی» صبح امروز (۳۰ تیر) در آیین اختتامیه اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور اظهارکرد: ارتباطات جزو لاینفک زندگی بشری است و‌ بستری که ارتباطات در آن تعریف شده رسانه است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از رسانه های استان انتظار است که موضوع جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دهند، گفت: امپراطوری رسانه ای استکبار با تمام توان و قدرت پای کار آمده تا بتواند به زعم باطل خود ضربه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کند و بیش از ۱۷ تا ۱۹ هزار رسانه به صورت همزمان در جنگ ترکیبی دشمن در حوزه رسانه ای و تخریبی فعالیت می کنند لذا ضرورت دارد رسانه های ما توفیقات نظام اسلامی ایران در سطح ملی و بین المللی را به طور مرتب یادآوری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کار رسانه ای و فرهنگی ما در مقابل این جنگ رسانه ای دشمن باید از جنس آفندی باشند نه پدافندی، تصریح کرد: همچنین انتظار است که در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب که از سالیان گذشته تدوین شده، اصحاب رسانه محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین کنند و به طور ملموس و روان به قشر نوجوان و جوان جامعه منتقل کنند.

 

طالبی با بیان اینکه در حوزه رسانه باید حق جویی و‌ حق گویی حاکم باشد، افزود: باید تمام تلاش ما این باشد که حقیقت را کشف و همان گونه که هست با صداقت رسانه ای بازگو کنیم و نشر دهیم و از اعمال نظرات شخصی بپرهیزیم.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: گاهی مطالبی را نشر می دهیم که با واقعیت ها فاصله دارد و حق مطلب ادا نشده باشد و این به لحاظ حقوقی و شرعی حق الناس است و‌ باید پاسخگو باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه صداقت در نشر و تدوین مطالب از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: اگر چنانچه مطلبی را که مصداق ندارد منتشر کنیم قطعا در بازخورد نتیجه منفی خواهیم گرفت.

 

طالبی یکی از برنامه های دشمن را ترویج یاس و ناامیدی بین مردم مطرح کرد و افزود: یکی از وظایف اصلی رسانه ها، خنثی کردن خباثت دشمن و انعکلاس واقعیت ها به مردم است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتقادات رسانه ها باید دلسورانه و مشفقانه باشد، تأکید کرد: اگر نقدی که در رسانه ها نسبت به اشخاص و حوزه های حقوقی وارد می کنیم غیرمنصفانه باشد تبعاتی در بردارد و مردم در قضاوت هایی که با این نوع نقدهای خواهند داشت به ضرر و زیان بخش رسانه های ما خواهد شد.

 

 

کد خبر 1198220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha