شبکه سعید یک شبکه هویتی جهان اسلام است

شهریاری با اشاره به اینکه شبکه سعید یک شبکه هویتی جهان اسلام است، گفت: شبکه سعید می‌تواند اعتماد میان نیازمندان و خیرین را ایجاد کند و مستقیماً خیرین بتوانند با نیازمند ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه در نشست با بانوان تقریبی استان کردستان، به راه‌اندازی شبکه «سعید» اشاره و اظهار کرد: شبکه سعید یک شبکه توسعه اعتماد برای کمک‌رسانی، مشارکت و خدمت‌رسانی در جهان اسلام است که امروز در میان بانوان فرهیخته دانشگاهی کلید خورده امیدواریم این اقدام اولیه موجب گسترش این شبکه در جامعه اسلام شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه شبکه سعید یک شبکه هویتی جهان اسلام است، افزود: شبکه سعید می‌تواند اعتماد میان نیازمندان و خیرین را ایجاد کند و مستقیماً خیرین بتوانند با نیازمند ارتباط برقرار کنند.

 

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به معرفی شبکه خدمت‌رسانی «آی محسن» نیز اشاره کرد و گفت: این شبکه در راستای کمک به افراد واقعی و نیازمند راه‌اندازی شده است.

 

 

وی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی در کردستان اشاره و کرد افزود: اقدامات شکل‌گرفته در راستای آسیب‌های اجتماعی در استان اثر بخش و منسجم است و به‌عنوان یک الگوی فعالیت اثربخش در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آید.

 

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بحث افراط گری در استان کردستان را یک مسئله بسیار مهم عنوان و بیان کرد: مادران و خواهران نقش اساسی و عمده‌ای در حوزه افراط گری دارند لذا برگزاری دوره‌های یک‌روزه برای بانوان خانه‌دار در مدارس علمیه می‌تواند کمک‌کننده افراد خانواده در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری گفت: مناطق حاشیه‌نشین و فقر در خانواده‌ها عامل اصلی اعتیاد، تن‌فروشی، کودکان کار، خشونت، از هم گسستگی خانواده، جدایی و طلاق است و همچنین آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد لذا برای حل این مشکل راه‌کارهای جدید را باید ارائه داد که می‌توان به افزایش منابع یارانه ای و دقیق به نیازمند اشاره کرد.

 

وی اظهار کرد: مسئولیت حوزه‌های علمیه اهل سنت بر عهده مرکز بزرگ اسلامی در تهران است که یک‌نهاد مستقل و منسجم بوده و به مسئله مدارک، امتحانات و بیمه تأمین اجتماعی طلاب می‌پردازد.

کد خبر 1198250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha