غدیر ، بهار هم عهدی یک شهر شد / نمایش بک زندگی شاد علوی

جشن عید غدیر ، با استقبال پر شور و شعور قشر های مختلف مردم شهرستان گلپایگان و با همراهی مردم و هیات های مذهبی در دهه ولایت و امامت و حتی پس از آن، برگزار شد و سبک زندگی شاد علوی به نمایش در آمد.

شبستان_گلپایگان، ستاد مردمی غدیر در شهرستان گلپایگان با شعار «غدیر، بهار هم عهدی» به استقبال برنامه های سال ۱۴۰۱ رفت و برای سومین سال پیاپی برای تحقق هر خانه یک پرچم کوشید تا شهر هر چه مردمی تر به رنگ غدیر در بیایند و حتی برای بهترین آن جایزه تعیین کرد.
جشن های عید سعید غدیر در شهرستان گلپايگان تنها در یک شب و روز برگزار نشد، بلکه سعی شد در همه شهرستان و با در نظر گرفتن همه سلیقه ها و در حدود ۱۰ روز ، شادی این روزشیعه، پاس داشته شود.

 

جشن های محله محور یادگاری از روزهای تلخ کرونایی
جشن های محله محور که به واقع تکامل یافته از روزهای پردرد اوج شیوع بیماری کرونا است، آنجا که گروه سرود بچه ها ، محله به محله می چرخید و شادی را به دل های غم زده و افسرده کرونایی مردم می برد و لبخند را بر چهره مردم می نشانید
این جشن ها، شادی روز عید غدیر را خارج از چهارچوب های مسجد و هیات، و در محوطه ای باز میان خانه های مردم، آورد که با خواندن مولودی و مداحی و سرود همراه می شد و دقایق پایانی آن، کودکان و نوجوانان با شادی وصف ناپذیری، با سلام فرمانده به استقبال نورافشانی در هنگام غروب می رفتند، شادی که گمان می رود در ذهن های این نسل حک شد.
این جشن ها در محله های سر رباطان، شهرک نیروی انتظامی، مسکن مهر، خیابان فروردین، خیابان حجت الاسلام، شهرک الوند شهر گلپایگان و  محله های شهر گوگد و محله های ورزنه و کنجد جان در شهرگلشهر برپا شد.

پارک ها پاتوقی برای جشن های غدیر
جشن های عید غدیر در پارک ها و بوستان ها گوشه ای دیگر از شادی های مردم گلپایگان بود که در  بوستان فرهنگ آستان امام زادگان ۱۷ تن (ع) و پارک لاله شهر گوگد در شب های  ۲۶ و ۲۷ تیر ماه برگزار شد و جشن بیش از پنج هزار نفری ۲۵ تیرماه در زمین چمن ورزشگاه تختی گلپایگان به همت شهرداری گلپایگان، روی دیگر این شادی ولایت بود حضور قشرهای مختلف مردم در بوستان ها، غدیر را مردمی تر کرد.


برگزاری سه راهپیمایی در سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر که در آن مردم گل و پرچم های سبز علوی در دست داشتند، گوشه ای دیگر از این داستان غدیر در یک شهرستان بود، مردم گلپایگان عصر روز ۲۶  تیرماه از آستان امام زادگان سید السادات تا آستان امامزادگان ۱۷ تن (ع)، سادات شهر گوگد صبح روز ۲۷ تیرماه از مسجد آخوند ملا حسین تا امام زاده عمران ابن علی (ع) و مردم شهر گلشهر در عصر روز ۲۷ تیر ماه از میدان امام حسین (ع) به طرف حرم دانیال نبی (ع) راهپیمایی کردند.

نگاه ویژه غدیری به دهه نودی ها
نگاه ویژه به کودکان در همه برنامه های غدیری  سال  جاری چشم گیر بود و به خصوص در  دو هیات زینبیون و هیات تبیان و گروه مردمی مشکات پر رنگ بود.

هیات زینبیون به مدت دو روز در بیت شهید ذنوبی با برپایی بازارچه محصولات خانگی و ارگانیک بانوان و برپایی مهد غدیری و برنامه های فرهنگی و اطعام غدیری، از عید سعید غدیر استقبال کردند.
هیات تبیان و مدرسه مهاد گوگد در محیطی بیش از ۱۰۰ مترمربع در کنار پارک بازی امام زادگان ۱۷ تن (ع) به مدت چهار شب از ساعت ۸ تا ۱۲ شب میزبان کودکان و نوجوانان تا سن ۱۲ سال بودند و با هدف آشنایی بچه ها با معارف اهل بیت با قصه گویی، دست ورزی، کاردستی های مختلف در غرفه های مختلف و سپس دریافت هدیه، دهه ولایت و امامت برای آنها پر رنگ تر شده است.

اطعام غدیر فراتر از گرانی ها
اطعام غدیر با وجود سخت تر شدن مشکلات اقتصادی همانند سال گذشته در این شهرستان بسیار پر رنگ بود که در بیشتر برنامه های شب محور یا ظهر روز عید غدیر صورت گرفت که یکی از بزرگترین اطعام غدیر، نذری بیش از ۱۲ هزار غذا در شام عید غدیر با همت مردم و هیات های مذهبی با پخت بیش از یک و نیم تن برنج و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت بود که توزیع آن تا چند ساعت طول کشید و در شهر گوگد نیز  ۶٠٠ پرس چلوکباب در میان خانواده های کم برخوردار و بیش از پنج هزار پرس غذای گرم دیگر در میان اقشار مختلف مردم در شهر گوگد به همت خیرین عزیز و هیئت های مذهبی و مساجد گوگد در شب و روز عید غدیر انجام شده است.


دعای ندبه، ویژه برنامه روز ایثارو شهادت شهرستان گلپايگان از دیگر برنامه های غدیری سال جاری در نقاط مختلف شهرستان در دهه ولایت و امامت بود.
مساجد نیز یکی از سنتی ترین محل ها برای برپایی جشن ها در سطح شهرستان گلپايگان بود.


گلپايگان با برگزاری شاد دهه ولایت و امامت که با حضور پر شور مردم با همه سلیقه ها همانند نقاط مختلف کشور نشان داد که مردم، ایران اسلامی را دوست دارند و جو گیری های مجازی در توییتر و اینستاگرام و خطوط نا امیدی بر آن، برای مردم اهمیتی ندارد و سبک زندگی شاد علوی به نمایش در آمد./

کد خبر 1198308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha