نشست شورای اداری شهرستان عنبرآباد با حضور استاندار کرمان برگزار شد

عصر امروز ۳۰ تیرماه جلسه شورای اداری شهرستان عنبرآباد با حضور استاندار کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۳۰ تیرماه جلسه شورای اداری شهرستان عنبرآباد با حضور استاندار کرمان برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حمید بامری» در این جلسه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، گفت: مولای متقیان فرمودند؛ ای مالک‌ فاصله خود را با مردم طولانی و زیاد نکن که وقتی این فاصله با مردم زیاد شد این فاصله مسئول را در تنگنا قرار خواهد داد و سبب ناآگاهی بسیاری از مشکلات مردم خواهد شد.

 

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: به حمدالله مردمی بودن، در روحیه مسئولان نظام جمهوری اسلامی خصوصا در این دولت مشاهده می شود و این باعث خرسندی است.

 

وی افزود: از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب همین روحیه مردمی و جهادی بودن است که در جهت خدمت به مردم این نیاز اساسی است.

 

حجت الاسلام بامری ضمن تشکر از استاندار، ابراز کرد: به عنوان مطالبات مردم که نیاز حیاتی مردم‌ این شهر است ۷۰ درصد مردم ما چون روستایی هستند پروژه بیمارستان که بعد از ده سال پیشرفت فیزیکی آن کمتر از ۴۰ درصد است و نیاز حمایت ویژه دارد.

 

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: متاسفانه گاهی اوقات ممکن است مسئولی در جایی از سر تصور خود گفته باشد که چون عنبرآباد همجوار جیرفت است نیاز به بیمارستان نیست و این حرف قابل توجیهی نیست بلکه موجب اختلاف است.

 

وی اضافه کرد: پروژه دیگر که بیش از ۱۰ سال است طرح گسترش کتابخانه عمومی عنبرآباد است که امروز یک‌ ساختمان ۲۰۰ متر مربع آن هم غیر استاندار و نا امن دارد و موجب شرمندگی است که نیاز است این مهم پیگیری شود.

 

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: مبلمان شهری عنبرآباد بسیار در وضعیت نامناسبی قرار دارد و تدابیر لازم و مطالعات لازم صورت نگرفته که باید نگاه ویژه شود.

 

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: از ظرفیت عظیم معادن، برای  سرعت بخشیدن به پیشرفت در جهات اقتصادی، فرهنگی و معنوی شهرستان باید استفاده شود.

 

وی ادامه داد: سازه کنونی قبور شهدای گمنام که مامن و ملجأ معنوی مردم عزیز ما است درخور شان شهدای گمنام و عزیز ما نیست و باید بدان نگاه ویژه شود.

 

حجت الاسلام بامری بیان کرد: بیش از ۲ هزار و یکصد کیلومتر راه روستایی داریم که عمدتا صعب العبور هستند و نیاز به بهینه سازی و بازسازی دارند که با این امکانات محدود نمی‌شود که قطعا در این باب باید ویژه دیده شود.

 

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: ساخت و تکمیل خانه های عالم در روستاها برای مدیریت بسیاری از معضلات بسیار نیاز و مهم است.

 

وی افزود: چالش آب در بسیاری از روستاهای شهرستان عنبرآباد امروز دامنگیر مردم عزیز ما شده و می‌طلبد در این موضوع تدابیر لازم اتخاذ شود تا تبدیل به بحران نشود.

 

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: نوع مدیریت و روحیات استاندار محترم ما را امیدوار می کند تا بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

 

 «یزدان افشاری پور» در این جلسه، گفت: شهرستان عنبرآباد بیش از ۹۰ درصد وابسته به کشاورزی است که بیش از ۴۸ هزار هکتار سطح زیر کشت دارد و این نشان می دهد از نظر تنوع کشت و تنوع آب و هوایی این شهرستان ویژه اما محروم است.
 
 فرماندار شهرستان عنبرآباد ابراز کرد: میزان تولید در هر بخش کشاورزی بیش از ۷۰۰ هزار تن که ۴۱۰ هزار هکتار آن مخصوص کشت گلخانه ای است و برای صادرات موقعیت ویژه ای ایجاد کرده است.
 
وی بیان کرد: مرکز خرید و فروش خرما در جنوب استان در شهرستان عنبرآباد قرار دارد و این نیز ظرفیت بالایی می‌تواند باشد.
 
افشاری پور خطاب به استاندار، عنوان کرد: شهرستان عنبرآباد تا به حال معین اقتصادی اسمی داشته و هیچگاه معین اقتصادی مناسبی نداشته است که از شما درخواست می کنم در این خصوص کمک کنید.
 
 فرماندار شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: در مراتع و مزارع به دلیل خشکسالی هر ساله آتش سوزی پیش می آید که عدم امکانات آتش نشانی بسیاری از منابع را از بین برده است.
 
وی ادامه داد: بند "خ" امهال تسهیلات با سر رسید ۱۴۰۰ است که می طلبد این موضوع به نفع کشاورزان عنبرآبادی به قبل از سال ۱۴۰۰ لحاظ شود.
 
افشاری پور یادآور شد: معدن کرور با ظرفیت ۷۰۰ میلیون تن راه دسترسی آن بیش از گذشت ۶ ماه یک سوم آن نیز راه نیافتاده است.
 
 فرماندار شهرستان عنبرآباد اضافه کرد: متاسفانه عایدات معادن در حال بهره برداری در خارج از حوزه عنبراباد خرج می شود و این عادلانه نیست.
 
 
گفتنی است؛ در این جلسه همچنین راه اندازی شعبه دوم یکی از بانک ها در جبالبارز جنوبی، ضرورت راه اندازی شهرک صنعتی ناحیه دو عنبراباد، تکمیل ۳۲ کیلومتر راه روستایی زیرسازی شده، تکمیل راه دهستان امجز که تنها منطقه گردشگری است، تکمیل محور نرگسان، رفع مشکل آب شرب دوساری و مردهک، ایجاد راه های دسترسی به مناطق عشایری با تامین یک دستگاه بولدوزر، تامین اعتبار سه شهر زیر ۲۰‌ هزار نفر از دیگر مطالبات مردم از استاندار محترم، از زبان فرماندار عنبرآباد بود.
کد خبر 1198336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha