حفظ قرآن در برنامه مدارس قرار گیرد/ نگذارید صدای اهل قلم خاموش شود

نشست فعالان فرهنگی استان همدان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و گزیده‌ای از مسائل و مشکلات این گروه‌ها مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، نشست فعالان فرهنگی استان همدان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه پنج شنبه در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد.

امام جمعه همدان در این جلسه گفت: شورای فرهنگ عمومی لازم است در رأس همه فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد، اما شورایی که سال 98 شکل گرفته نمی‌تواند اثرگذار باشد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی اظهار کرد: امروز زمان آن نیست که تنها جلسه‌ برگزار کنیم، بلکه باید جلسات در جامعه برآیند داشته باشد و مردم شاهد ثمرات آن باشند.

دغدغه‌های اهالی فرهنگ

تعدادی از فعالان فرهنگی به نمایندگی از دیگران به بیان مهمترین مسائل و دغدغه‌های حوزه فرهنگ در استان پرداختند. نبود درک دقیق از اولویت‌های فرهنگی در استان، استخدام هنرمندان در اداره کل فرهنگ و ارشاد، جای خالی استان همدان در بدنه مدیریتی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، اهدا زمین در مرکز شهر برای ساخت مرکز جامعه القرآن، گنجاندن حفظ قرآن کریم در برنامه درسی مدارس، استخدام حافظان قرآن، توجه به معیشت خبرنگاران، گرانی کاغذ مطبوعات و سردی فضای رسانه در استان از مهمترین مسائلی بود که درجلسه با وزیر فرهنگ و ارشاد مطرح شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ملایر هم با تأکید بر توجه به فرهنگ برای اجرای جهاد تبیین گفت: صادرات فرهنگی و تولید فیلم جدی گرفته شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به لزوم شکل‌گیری جبهه فرهنگی در کشور افزود: هم عرض بودن دستگاه‌ها در این عرصه به شرط تشکیل جبهه می‌تواند نقطه قوت باشد.

استاندار همدان هم گفت: با وجود توجه به موضوعات حوزه اشتغال و مسکن از مباحث فرهنگی غافل نشده‌ایم، اظهار کرد: سیاست‌های غلط گذشته در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سبب کاهش اعتماد عمومی شده بود که دولت فعلی تلاش دارد آن را جبران کند.

علیرضا قاسمی فرزاد با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ در متن جامعه افزود: بیان کرد: رفتار و عملکرد یک ملت فرهنگ را می‌سازد و باید کارهای فرهنگ ساز خود را در جامعه اجرایی کرده و دستگاه‌های فرهنگی باید از موازی کاری پرهیز کرده و کار را با وحدت به پیش ببرند.

 راه اندازی مرکز رصد فرهنگی کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از راه اندازی مرکز رصد فرهنگی کشور و تشکیل ستاد فرهنگی دولت خبر داد و گفت: از این پس همه تصمیم گیری‌ها باید دارای پیوست فرهنگی باشد.

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به تلاش برای خودکفایی کشور در تولید کاغذ با راه اندازی 5 کارخانه اعلام کرد: سال آینده نه تنها در این زمینه خودکفا شده که صادرات هم خواهیم داشت.

وی از افتتاح اجلاس رایزن‌ها با شعار توسعه صادرات فرهنگی خبر داد و گفت: راه اندازی هفته فیلم جمهوری اسلامی در عراق، امضای تفاهم نامه همکاری با وزرای فرهنگ 5 کشور و راه اندازی مهمترین مرکز منطقه‌ای اقتصاد فرهنگی در مشهد مقدس از دیگر کارهای انجام شده در وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است.

اسماعیلی با اشاره به کارهای انجام شده برای استان همدان در حوزه فرهنگ هم اعلام کرد: اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و 60 میلیارد تومان برای تالار قرآن از مهمترین این کارها است.

پایان پیام/

کد خبر 1198406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha