رویدادهای فرهنگی به شهر و شهروند تعلق دارد

نظری با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی به شهر و شهروند تعلق دارد، گفت: تئاتر یکی از نمونه های اجرایی برای شهروندهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لاهیجان، «کاظم نظری » در افتتاحیه یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در مزار شهدا آقا سید محمد یمنی، گفت: مسئولین شهر متولی برگزاری جشنواره ها هستند و امیدوارم این نمونه  پایلوت که در لاهیجان اتفاق می افتد در  همه شهرهای ایران شامل شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی به شهر و شهروند تعلق دارد، افزود: تئاتر یکی از نمونه های اجرایی برای شهروندهاست و امیدواریم در آینده شهرهای دیگر ایران نیز متولیان آن مسئولین شهر باشند.

« مجید رحمانی » در این مراسم با بیان اینکه لاهیجان یکی از مهم ترین شهرهای مقاومت هفت ساله ایرانی ها و گیلانی هاست، گفت: هنرمند آمده تا  از حقیقت و واقعیت ها بگوید.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان، تئاتر را یکی از اصلی ترین قالب های هنری دانست و تصریح کرد:  تئاتر می تواند فاصله حاکمیت، مسئولین و دغدغه های اجتماعی مردم را حل کند.

وی با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با همت شهردار و شورای اسلامی لاهیجان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت در این جشنواره وجود دارد که سکوی پرتابی برای بین المللی شدن باشد.
 

رحمانی با بیان اینکه اکثر کارهای یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در دیگر شهرستان های گیلان اجرا خواهد شد، افزود: دو کارگاه سه روزه در لاهیجان و دیگری در تالار مرکزی رشت برگزار تا هنرمندان تئاتری گیلان از این آورده بهره مند شوند.
 

«رضا زنده دل » نیز در این مراسم گفت: این جشنواره در هفت نقطه از سطح شهر لاهیجان طی سه روز با حضور داوران مطرح کشور برگزار می شود.

شهردار لاهیجان مجید صالحی، شهرام کرمی و فاتح باد پروا از بازیگران و هنرمندان مطرح کشور را از داوران این جشنواره اعلام و تصریح کرد: پس از بررسی داوران بازبین، ۱۲ اثر هنری در بخش مسابقه، سه اثر در بخش جنبی و پنج کار در بخش کودک از میان ۱۶۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پذیرفته شدند.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره‌ تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به دبیری شهردار لاهیجان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  با بیش از 80 اجرا در هفت نقطه شهر لاهیجان برگزار می شود.

کد خبر 1198432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha