تجهیزات پهبادی ناوگان دریایی موجب صیانت از حریم هوایی دریا می شود

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: تجهیزات پهبادی در عرصه ناوگان دریایی ما تسلط کامل به تمام حوزه‌های ماموریت دریایی آن هم بدون امکان رصد دشمن داریم که این پدیده مهم موجب صیانت و سیادت از حریم هوایی دریا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳۱ تیر ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با اشاره به این که تهران روز سه شنبه میزبان هفتمین دور از نشست سران کشورهای عضو آستانه بود، گفت: علی رغم این که موضوع اصلی این اجلاس به نام کشورهای ضامن آستانه سوریه بود اما دیدارهایی که در ضمن این اجلاس و مخصوصا بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) با پوتین و اردوغان سطح این اجلاس را فراتر از یک موضوع خاص برد.
 
امام جمعه کهنوج افزود: مهمترین محور ها در دیدار با رئیس جمهوری روسیه بود که حضرت آقا فرمودند؛ اگر روسیه برای سرکوب ناتو وارد اوکراین نمی‌شد آنها به بهانه های مختلفی از جمله شبه جزیره کریمه جنگی را علیه مسکو راه اندازی می کردند.
 
وی بیان کرد: این موضع‌گیری شاید صریح ترین موضع تهران از زمان جنگ اوکراین است تا جایی که ایران آن را جنگ روسیه و اوکراین نمی‌داند بلکه جنگ روسیه با ناتو در اوکراین می‌داند.
 
حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: رهبری فرمودند؛ امروز آمریکا و غرب ضعیف تر از قبل شده اند و با وجود هزینه های زیاد اما برد سیاست‌های آنها در منطقه کم شده است اما مهمترین مسئله که در موضوع سوریه اشغال مناطق حاصل خیز و نفت خیز شرق فرات به وسیله آمریکایی ها می باشد که باید هر چه زودتر آمریکا را از این منطقه اخراج کرد.
 
خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: ایشان در دیدار رئیس جمهوری ترکیه نیز مطالبی را فرمودند که نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
 
وی اظهار کرد: رهبری در دیدار رئیس جمهوری ترکیه فرمودند؛ ترکیه باید امنیت سوریه را امنیت خودش بداند و فرمودند؛ که حمله نظامی به شمال سوریه قطعا به ضرر ترکیه تمام خواهد شد.
 
حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: جدیت کلام آقا که در واقع خط و نشان کشیدن برای ترکیه بود که اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان در ذهن ها باشد قطعاً جمهوری اسلامی با آن برخورد خواهد کرد.
 
امام جمعه کهنوج عنوان کرد: با خبر شدیم که نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از یگان های شناور سطحی و زیرسطحی با حمل انواع پهپادهای رزمی شناسایی و انهدامی در ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی رونمایی شد.
 
وی بیان کرد: با این تجهیزات پهبادی در عرصه ناوگان دریایی ما تسلط کامل به تمام حوزه‌های ماموریت دریایی آن هم بدون امکان رصد دشمن داریم که این پدیده مهم موجب صیانت و سیادت از حریم هوایی دریا می شود.
 
حجت الاسلام نجنو تکریم بازنشستگان را یک مسئله بسیار مهمی دانست و افزود: باید به این مهم توجه شود چرا که آنها به عنوان الگو در مقابل چشم کارکنان فعلی دولت هستند هرچند وضعیت آنها در بحث معیشت و رفع مشکل شان باید بهتر باشد کارکنان فعلی دولت با دلگرمی بهتری کار می کنند زیرا آینده خودشان را ایده آل می بینند.
 
خطیب جمعه کهنوج در خاتمه با اشاره به این که نباید دوران بازنشستگی را به عنوان دوران از کار افتادگی قلمداد کرد، یادآور شد: یک فرد بازنشسته نباید خود را در پایان خط تلاش و تاثیرگذاری ببیند.
کد خبر 1198443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha