نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین است

حجت الاسلام صفری گفت: نمازجمعه قرارگاه جهاد تبیین و این یک فریضه قطعی و فوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه های این هفته نماز جمعه لاهرود که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی(ع) برگزار شد، گفت: امروزه مشکل مردم، گرانی و تورم، سوء مدیریت و ناکارآمدی، عدم تخصص و تعهد برخی از مسئولان و دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها است.

 

امام جمعه لاهرود با گرامیداشت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه درکشور، گفت: نماز جمعه محور وحدت و فصل الخطاب برای همه است و همه ما در برابر پرشکوه و دشمن شکن بودن و با عظمت برگزار کردن نماز جمعه که باعث یاس و ناامیدی دشمنان است، مسئولیم.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه نماد و مظهر اتحاد ماست، افزود: از جمله وظایف مهم امام جمعه و جایگاه نماز جمعه که مطالبه رهبر معظم انقلاب است، خدمت رسانی و پیگیری مشکلات مردم بوده و نباید خطیب جمعه نسبت به مسائل و مشکلات مردم بی تفاوت باشد.

 

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: نمازجمعه قرارگاه جهاد تبیین و این یک فریضه قطعی و فوری است.

 

وی با اشاره به روز تکریم خانواده و بازنشستگان، بیان داشت: از اهداف مهم دشمنان نظام و اسلام این است که با ترویج فرهنگ خانمان سوز بی حجابی، بی عفتی و بی غیرتی سعی در از بین بردن خانواده ها و نسل های جامعه دارند و همه ما بیشتر از این باید از ارزش های دینی و اجتماعی و خانوادگی صیانت کنیم که امنیت همه ما در گرو اینهاست.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود با اشاره با 24 ذی الحجه روز مباهله و بخشیدن انگشتر علی (ع) در حال رکوع نماز، اذعان داشت: با مباهله، حقانیت پیامبر (ص) و اسلام، منزلت اهل بیت (ع)، ولایت علی(ع) و فرزندان حضرت زهرا (س) که فرزندان پیامبر(ص) هستند معلوم و روشن شد.

 

حجت الاسلام صفری در ادامه به دیدار پوتین رئیس جمهور روسیه و اردو خان رئیس جمهور ترکیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: در جریان این دیدار رهبر معظم انقلاب ضمن حمایت از همکاری های بلند مدت ایران و روسیه در حوزه های مختلف بر ضرورت عملیاتی شدن قراردادهای بین دو کشور از جمله در بخش نفت و گاز تاکید کردند و هوشیاری در برابر شیطنت های آمریکا را لازم دانستند که آنها روسیه قوی را نمی خواهند و مخالفند.

 

امام جمعه لاهرود اضافه کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب، عامل مهم فروپاشی شوروی را فریب خوردن در مقابل سیاست های آمریکا دانستند که سیاست ها و برنامه های آنها در منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان و فلسطین با وجود هزینه زیاد اصلا برد ندارد و چاره کار بیرون راندن آمریکا از منطقه است که مناطق نفت خیز و حاصلخیز در سوریه و عراق و لبنان و فلسطین را اشغال کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، حذف دلار و جایگزینی پول ملی در روابط دو کشور تدریجاً انجام گیرد و همکاری سه جانبه ایران، روسیه و چین به نفع منطقه است.

 

حجت الاسلام صفری ادامه داد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب همچنین بر حفظ وحدت منطقه و امنیت کشورهای منطقه از جمله سوریه تاکید کردند که به نفع منطقه و خود ترکیه خواهد بود و خاطر نشان کردند که ناامنی در سوریه به نفع تروریست ها خواهد بود و امنیت هر کدام امنیت دیگری است و اسرائیل را عامل اصلی ایجاد ناامنی و اختلاف در منطقه و دنیا دانستند که  حمایت از فلسطین وظیفه ماست و مسئله اول دنیای اسلام است.

 

امام جمعه لاهرود افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب با تاکید بر افزایش تبادلات و همکاری های اقتصادی بین ایران، ترکیه، سوریه و روسیه، از بازگشت قره باغ به آذربایجان ابراز خرسندی کردند و مسدود کردن راه و مرز ایران و ارمنستان را غیرقابل تحمل دانستند که راه چند هزار ساله است.

 

کد خبر 1198455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha