نمازجمعه پل ارتباطی بی‌واسطه بین مردم و مسئولین است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه نماز جمعه به حق از الطاف الهی جهت تألیف قلوب مؤمنین و اجتماعی دشمن شکن است، گفت: نمازجمعه پل ارتباطی بی‌واسطه بین مردم و مسئولین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان در ادامه بیان فضائل امیرالمؤمنین علی‌بن ابیطالب(ع) در ماه ذیحجه به شرح و بیان ماجرای مباهله پیامبر اکرم(ص) با مسیحیان نجران پرداخت و ضمن بیان حدیثی از امام رضا(ع) آن را برترین فضیلت برای امیرمؤمنان دانست.

 

امام جمعه بندر آستارا ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در جشن‌های عید سعید غدیر خم به ویژه برپایی مهمانی ۱۰ کیلومتری در خیابان ولیعصر(عج) تهران و مشارکت سه میلیون نفری مردم در این جشن از حضور با شکوه مردم و اهالی خوب آستارا در جشن‌ها و مراسمات عید سعید غدیر تشکر کرد و افزود: بزرگترین پیام حضور مردم در این مراسمات بیان عشق و علاقه به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) و نیاز جامعه به نشاط و شادی حلال است که باید آن را برای مردم فراهم کرد.

 

وی با اشاره به سفر اخیر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به کشورمان و دیدارهای ایشان با رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای به اهمیت تقویت روابط سه کشور و مقابله با نفوذ آمریکا و غرب اشاره کرد و گفت: تکمیل خط راه آهن آستارا – رشت جهت اتصال ریلی دو کشور و توسعه ترانزیت بین‌المللی از مهم‌ترین مطالب بیان شده در این سفر بود که امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان شهرستان و استان به ویژه نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر محقق شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌‎ارومی در خطبه‌های دوم به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نماز جمعه به حق را از الطاف الهی جهت تألیف قلوب مؤمنین و اجتماعی دشمن شکن خواند و افزود: نمازجمعه به عنوان پل ارتباطی بی‌واسطه بین مردم و مسئولین است، امام جمعه ملجأ و پناهگاه محرومان، گوش شنوای مردم و زبان گویای آنان دربیان کاستی‌ها و مشکلات است. امام جمعه با یک واسطه مستقیما از سوی ولی‌فقیه و امام جامعه منصوب می‌شود و اطاعت از او معیار میزان ولایت‌پذیری افراد جامعه است.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا از دست‌اندرکاران ستاد نمازجمعه آستارا و از همه کسانی که در برپایی باشکوه نمازجمعه تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به نماز جمعه خدمت در سنگر جهاد تبیین و روشنگری حقایق است که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فریضه مهم و فوری بیان شده است تا جامعه در تشخیص حقیقت دچار شبهه و انحراف نشود.

 

وی با گرامیداشت ۶ مرداد روز کارآفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای، توسعه آموزش‌های کاربردی را عامل مهمی در توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق تربیت نیروی کار متخصص دانست و خاطرنشان‌کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی آستارا نیز با بهره‌مندی از اساتید مجرب و امکانات مجهز، بستر مناسبی برای کارآفرینی و تربیت جوانان جویای کار می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) ضمن بیان اهمیت برپایی  باشکوه مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان  گفت: شکوه عزاداری‌ها بیانگر اوج ارادت و علاقه مردم نسبت به اهل‌بیت (ع) می باشد و باید عزاداری‌های سنتی طبق سنوات گذشته برگزار شود و دقت گردد عزاداری امر مستحب است ولی ایجاد مزاحمت برای مؤمنان امر حرام و مستلزم حق الناس است لذا عزاداری‌ها به گونه‌ای باشد که موجب ناراحتی مومنان نشود.

کد خبر 1198458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha