آمریکا باید همه تحریم های ضد ایرانی را لغو کند

آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اعمال بیش از هزار تحریم علیه ایران از سوی آمریکا گفت: آمریکا باید همه تحریم های ضد ایرانی را لغو کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه امروز( 31 تیر) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و غرب گفت: دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی از مردم شجاع ایران در مذاکرات هسته ای حاضر می شود تا تحریم را از بین ببرد.


نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: جهموری اسلامی در جریان مذاکرات هشت ساله دولت قبل همه تضمین های عملی را انجام داد و الان آمریکا باید همه تحریم ها را یکجانبه لغو کند.


وی با بیان اینکه آمریکا بیش از هزار تحریم علیه ملت ایران وضع کرده است، افزود: در رفع تحریم ها  آمریکا باید مورد راستی آزمایی قرار بگیرد و تضمین بدهد به عقب برنمی گردد. 


امام جمعه رشت تاکید کرد: دولتمردان آمریکا تن به عزت ملت ها نمی دهند و هدفشان ذلیل کردن ملتهاست.


وی خاطرنشان ساخت: آمریکا روز به روز به تحریم ها اضافه می کند و این نشان می دهد اراده ای برای پیشبرد مذاکرات ندارد.


فلاحتی اذعان داشت: جمهوری اسلامی اداره و اقتصاد کشور را منوط به مذاکرات نکرده و این موجب نگرانی آمریکاست.


وی یادآور شد: اروپایی ها، آویز آمریکا هستند و از خودشان اختیاری ندارند.


نماینده ولی فقیه در گیلان به اجتماع عظیم و کیلومتری مردم تهران در عید اشاره کرد و با معنادار خواندن این اجتماع میلیونی، گفت: مردم ارزش مدار ایران می خواهند اعلام کنند در صحنه حضور داریم و در دفاع از ارزش های دینی به غرب و شرق نگاه نمی کنیم.


وی گفت: دشمنان بدانند ملت ایران تا هستند انقلاب اسلامی زنده است.

 

فلاحتی همچنین درباره سفر بایدن، رییس جمهور آمریکا به منطقه با هدف عادی سازی روابط صهونیست ها و عربستان و تقاضای افزایش تولید نفت عربستان، اعلام کرد: بایدن در اهداف خود شکست خورد.


وی گفت: در مقابل، سفر روسای جمهوری روسیه و ترکیه به ایران دستاوردهای خوبی برای کشورمان و منطقه داشت.


امام جمعه رشت اظهار داشت: پیام سفر دو رئیس جمهور برای اروپا هم این بود که منطقه غرب آسیا میدان تحریک شما نیست و باید این منطقه را ترک کنید.

 

وی در بخشی دیگر از  سخنان خود به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب در تهران اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از برکات عظیم انقلاب اسلامی است.


نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: در نماز جمعه مسایل سیاسی مطرح  و دعوت به تقوا می شود و این دو موضوع بیانگر اهمیت و عظمت نماز جمعه است. 


وی گفت: خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و تقواست.


آیت الله فلاحتی اظهار کرد: نماز جمعه با هدف تقویت روح دینی در مردم و ترویج تقوا و آگاهی در جامعه، اقامه می شود و  صرفا یک عمل دینی نیست.

کد خبر 1198462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha