عربستان نمی تواند اجازه پرواز کشورهای غیر مسلمانان را به مکه و مدینه بدهد

حجت الاسلام مطیعی به باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی تمام کشورها از جمله رژیم صهیونیستی اشاره کردوگفت: عربستان نمی تواند اجازه پرواز کشورهای غیر مسلمانان را به مکه و مدینه بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «مرتضی مطیعی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان؛ با اشاره به اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه با میزبانی ایران که در خصوص مسائل منطقه بود گفت: در جریان این اجلاس رؤسای جمهور کشورهای روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که نشان‌دهنده دیپلماسی قدرتمند ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان  با بیان اینکه قراردادهای خوبی در این نشست منعقد و یا تمدید شد و اقدامات لازم برای همکاری همه‌جانبه چین، ایران و روسیه انجام شده است، افزود: روسیه تأکید کرد که همه این برکات در سایه دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه سفر بایدن به عربستان بار دیگر شکست آمریکا را در جهان به اثبات رساند، اظهارکرد: این در حالی که بسیاری از رسانه‌های غربی به این موضوع اشاره کردند که هیچ دستاورد مشخص و مطلوبی این سفر برای آمریکا به همراه نداشته است.

 

حجت الاسلام مطیعی به سالگرد نخستین نماز جمعه در کشور نیز اشاره داشت وگفت: مصلاهای نماز جمعه صرفاً مکانی برای روزهای جمعه و نماز ویژه آن نیست و مصلاها مکان تبادل افکار و برگزاری مراسم‌های فرهنگی مانند انواع نمایشگاه‌ها نیز هستند لذا می‌بایست این طرح‌های نیمه تمام پایان یابد.

 

وی با تأکید براینکه مصلای نماز جمعه مکانی برای رساندن مشکلات و چالش‌های شهر و کشور به گوش مسئولان است، ادامه داد: آماده شدن مصلای سمنان می‌تواند این مهم را تحقق ببخشد لذا از مسئولان ذی‌ربط درخواست می‌خواست می‌شود نسبت به تکمیل طرح شتاب کنند.

 

امام جمعه سمنان با توجه به مصرف بالای برق در کشور تصریح کرد: مردم باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند تا همه بتوانند از انرژی برق بهره‌مند شوند.

 

وی همچنین با اشاره به سالروز عملیات مرصاد بیان کرد: در عملیات غرور آفرین مرصاد غیور مردان استان سمنان نقش بسیار مهمی در آن ایفا کردند که تقدیم لاله‌های گلگون کفن نشان از این همه فداکاری و دلاور مردی است لذا باید نقش و اهمیت حضور استان سمنان برای نسل جدیدی که آن روزها را درک نکرده، بیان شود.

 

حجت الاسلام مطیعی به باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی برای همه کشورها ازجمله رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: عربستان نمی‌تواند اجازه پرواز کشورهای غیرمسلمان را به مکه و مدینه بدهد.

کد خبر 1198488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha