فرصت شناسی جمهوری اسلامی در نشست آستانه

حجت الاسلام کرامتی با تبیین اینکه سیاست جمهوری اسلامي همگرایی کشورهای ترکیه و روسیه با هدف تقویت جبهه شرقی در برابرجبهه غربی است،گفت: ایران از فرصت اشتراک منافع و فرهنگ با این دو کشور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با تبیین دلایل نزول آیات سوره مباهله و سوره انسان، گفت: آیه و جریان مباهله حقانیت اسلام و اصالت مکتب شیعه و تبیین جایگاه اهل بیت (ع) در تاریخ اسلام  نشان می دهد.
امام جمعه گلپايگان به برگزاری جشن های گسترده دهه ولایت و امامت در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این جشن ها یک جهش برای پاسداشت عید غدیر در ایران اسلامی بود و شهرستان گلپايگان، این جشن ها را در مساجد، پارک ها و مناطق کم برخوردار برگزار شد.
وی ضمن قدر دانی از همه تلاش گران برای برپایی جشن های عید سعید غدیر، با وجود شرایط سخت اقتصادی، بیان کرد: این جشن ها دارای آسیب ها و اشکالاتی بود که با تذکراتی که داده می شود امید است برطرف شود و جشن هایی برپا شود که مورد رضایت اهل بیت (ع) باشد.
حجت الاسلام کرامتی نماز جمعه را یکی از بزرگترین موهبت های انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: نماز جمعه محلی برای کسب معرفت، اظهاروفاداری به نظام و انقلاب اسلامی، محلی برای روشنگری و حلقه وصلی میان امت و امام است.
امام جمعه گلپايگان اجلاس سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه را محلی برای تغییر تحولات منطقه و تغییر سیاست های حاکم بر آن ذکر کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی به اذعان تحلیلگران بین المللی، از مقتدرترین و مستقل ترین کشورها محسوب می شود که سیاست ها و مسیر تعریف شده خویش را طی می کند.
وی سیاست جمهوری اسلامي را همگرایی سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و تقویت جبهه شرق در برابر جبهه غرب توصیف کرد ‌ گغت: ایران با این دو کشور اشتراک منافع و اشتراک فرهنگی دارد و این ضرورت منافع مشترک به همگرایی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی می انجامد و نظام جمهوری اسلامی نیز به صورت منطقی از این فرصت ها،  غفلت نکرده است./

کد خبر 1198506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha