تقویت دین نیازمند توسعه اجتماعات اسلامی مثل نماز جمعه است

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نقش اجتماعات اسلامی در پیشرفت دین و مبارزه با دشمنان گفت: تقویت و رونق دین و مکتب اسلام نیازمند توسعه اجتماعات اسلامی مثل نماز جمعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «حسین هاشمی« در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: نماز جمعه از زمان حضرت رسول(ص) اقامه شده و در انقلاب اسلامی توسعه یافته و ابداع آن از ایران نبوده بلکه از صدر اسلام رواج داشته و سوره جمعه به همین خاطر نازل شده است.

 

رئیس ستاد نماز جمعه اصفهان، اقامه نماز جمعه را یکی از مهمترین اجتماعات اسلامی معرفی کرد و افزود: تقویت و رونق دین و مکتب اسلام نیازمند توسعه اجتماعات اسلامی مثل نماز جمعه بوده تا به واسطه ابهت و جایگاه اسلام در برابر دشمنان نشان داده شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور جمعیت بالایی را به خود اختصاص می دهد و اجتماع همه نمازگزاران در کنار همدیگر جمعیت زیادی را نشان می دهد که صف آرایی در برابر دشمن داشته اند.

حجت الاسلام هاشمی تقویت حضور در نماز جمعه را مهم خواند و اذعان داشت: اهالی نماز جمعه و جماعات مردم را به حضور در این عمل عبادی توصیه و سفارش کنند.

 

وی رونق مساجد، نماز جمعه و حج را موجب ناامیدی دشمن خواند و یادآورشد: اگر این نماز جمعه نبود و آگاهی بخشی صورت نگیرد، دشمن دین اسلام را منحرف می کرد.

رئیس ستاد نماز جمعه اصفهان، مناسک حج، نماز جمعه و اجتماعات بزرگ را برای حفظ اسلام ضروری خواند و اذعان داشت: این شکوه مردمی و مسلمانان در اجتماعات اسلامی موجب حفظ اسلا و تقویت آن شده است.

 

وی تقویت حضور مردم در نماز جمعه و ارتقای کیفیت خطبه ها را در شکوه نماز جمعه مهم خواند و یادآورشد: اگر حضور در نماز جمعه افزایش یابد  ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی کاهش می یابد.

حجت الاسلام هاشمی تقویت محتوای خطبه های نماز جمعه را از ضرورت ها برای افزایش مشارکت و حضور مردم به ویژه نسل جدید خواند.

کد خبر 1198510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha