معرفی استعدادهای نوشکفته قرآنی در جشنواره ملی«آرام جان»

استعدادهای نوشکفته قرآنی در جشنواره ملی «آرام جان» شبکه قرآن و معارف اسلامی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران همراه با ظرفیت های گردشگری و میراث ملموس و ناملموس فرهنگی هر منطقه معرفی می شوند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: در بین مردم و گروه های صنفی مختلف افرادی هستند که قرآن در زندگی آنان نقش پر رنگی داشته و کسی از آن خبر ندارد که رسانه ها برای الگو پردازی و جریان سازی آنان را معرفی می کنند.

معرفی چهره های قرآنی و کسانی که این مصحف الهی را در لحظه و لحظه های زندگی خود بکار می بندند، امکان ترویج این کار مهم را فراهم و یک وظیفه شرعی برای همگان بوده و این ماموریت برای نهادهای فرهنگی و تشکل های قرآنی و همچنین رسانه ها اهمیت خاصی دارد.

اجرای جشنواره ملی قرآنی «آرام جان« در شبکه قرآن سیما برای تابستان امسال پیش بینی شده که تیم سیار به استان های کشور رفته و استعدادهای نوشکفته و ناشناخته قرآنی و معارف اسلامی را معرفی می کند.

«حسن صد خسروی« کارگردان این جشنواره پیرامون این موضوع و اهداف برگزاری این ویژه برنامه تلویزیونی توضیح می دهد.

*معرفی استعدادهای نوشکفته و ناشناخته قرآنی در بخش های مختلف کشور

 

تیمی از متشکل از مجری،صدابردار و فیلمبردار و تدوین گر با سفر به نقاط مختلف کشور از جمله استان اصفهان با حضور در تعدادی از شهرها و روستاها، افراد مستعد و فعال در عرصه های قرآنی را شناسایی و تهیه فیلم و محتوا با حضور آنان انجام می شود.

در این سفر و تدوین جشنواره به دنبال استعدادهای مطرح نیستیم چرا که آنان معرفی شده و نیازی به چنین اقداماتی نداشته ولی برای افرادی که تازه وارد فعالیت های قرآنی شده و یا ناشناخته مانده اند، چنین کاری به رشد آنان نیز کمک خواهد کرد.

استعدادهای قرآنی زیادی در بین نوجوانان وجود دارد که معرفی آنان زمینه ساز هدایت و ادامه فعالیت خواهد شد.

*جلوه های ممتاز در سبک زندگی قرآنی

 

مادری که با سه فرزند حافظ قرآن بوده و کودکان او هم در این مسیر قرار گرفته اند و یا نجار و مکانیکی که حافظ این کتاب الهی بوده و در هنگام کار تلاوت آیات قرآن را داشته اند از مصادیق چهره های قرآنی ممتاز و متجلی در زندگی فردی بوده است.

در اندیشه برخی از مردم جامعه اینگونه متصور است که افراد فعال در حوزه قرآنی دارای تحصیلات معارف اسلامی بوده و حتما فراغت زیادی برای کار در این حوزه داشته اند‏، در حالی که یک فرد دارای مشغله کاری و زندگی در کنار همه این مسائل به حفظ و یا کار در عرصه قرآن و عترت پا نهاده است.

نوجوان و جوانی که باوجود استعدادهای ورزشی، هنری و فرهنگی و کار تعلیم و تربیت همه را در کنار انس با قرآن انجام داده و به زندگی خود حال و هوای دیگری بخشیده است.

*تقویت ارتباط مردم با رسانه

یکی از موضوعات مهم و فاکتورهای اساسی مورد نیاز جامعه امروز ما تقویت ارتباط مردم با رسانه ها است که افراد جامعه در عرصه ها و موضوعات مختلف در رسانه ها دیده شوند.

تقویت ارتباط مردم با رسانه در قالب چنین برنامه هایی رقم می خورد و مخاطبین افزایش یافته و از طرفی هم استعدادهای افراد و ظرفیت های محلی معرفی می شوند.

جشنواره ملی آرام جان فرصتی شده تا ظرفیت های میراثی و فرهنگی و دینی هر منطقه معرفی شوند و همین موضوع یک فرصت به حساب می آید.

 

قرآن و امام حسین(ع) آرام جان ها هستند

با توجه به جایگاه کلام الهی در ایجاد آرامش در بین مردم، این جشنواره «آرام جان« نام گرفته و با توجه به اینکه در آستانه محرم و در آن ایام برنامه پخش می شود، «قرآن و حسین آرام جان ها« می شوند.

کد خبر 1198523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha