مدیران ادارات از هیچ تلاشی جهت حمایت از هیئات مذهبی دریغ نمی‌کنند

جهانگیری با بیان اينکه شهرستان اندیمشک برای استقبال از محرم، سیاه‌پوش و بیرق عزای اباعبدالله الحسین (ع) برافراشته خواهد شد گفت: مدیران ادارات در کنار هیئات مذهبی هستند و از هیچ تلاشی جهت حمایت از آنها دریغ نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «پیمان جهانگیری» عصر امروز (جمعه ۳۱ تیر) در آئین گردهمایی خادمان هیئات و دستجات عزاداری، مداحان و ذاکران شهرستان اندیمشک که با محوریت برگزاری باشکوه مراسمات سوگواری ایام محرم و صفر برگزار شد اظهار کرد: مراسم عزاداری محرم نسبت به ۲ سال اخیر باشکوه‌تر برگزار خواهد شد و شهرداری و دیگر ادارات و دستگاه‌های خدماتی باید نسبت به سیاه‌پوش کردن میادین، معابر و مناطق مختلف شهر اقدام کنند.

 

فرماندار اندیمشک افزود: نشست هم‌اندیشی با مداحان و هیئات مذهبی شهرستان اندیمشک هر ساله پیش از ایام محرم و صفر برای آمادگی لازم جهت برپایی مراسمات عزاداری برگزار و تصمیمات لازم جهت کمک به هیئات مذهبی اتخاذ می‌شود.

 

وی با بیان اينکه شهرستان اندیمشک برای استقبال از محرم، سیاه‌پوش و بیرق عزای اباعبدالله الحسین (ع) برافراشته خواهد شد اذعان کرد: مدیران ادارات در کنار هیئات مذهبی هستند و از هیچ تلاشی جهت حمایت از آنها دریغ نخواهند کرد.

 

جهانگیری تصریح کرد: در جهت ناامید کردن دشمنان ایران اسلامی و خنثی‌سازی نقشه‌های آنها، مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: اندیمشک یک شهر وحدت‌آفرین است که در مراسمات سوگواری ایام محرم و صفر همواره پیشتاز بوده و ما همه سرباز و خادم امام حسین (ع)  هستیم.

 

فرماندار اندیمشک با اشاره به اینکه عشق به امام حسین (ع) یک عشق جهانی بدون حد و مرز است بیان کرد: انتظار می‌رود هیئات مذهبی ضمن نشان دادن عشق و ارادت خود به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و در اماکن بسته از ماسک استفاده کنند.

 

«فریدون حسنوند» نیز با بیان اینکه امسال مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) باشکوه‌تر و مثل ایام پیش از کرونا برگزار خواهد شد ابراز کرد: حرکت هیئات و دستجات عزاداری امسال در سطح شهرستان بلامانع است و مراسم سوگواری روز عاشورا و شام غریبان همچون ایام پیش از کرونا در بهشت زهرای اندیمشک و کوی لور، بخش الوار گرمسیری و قدمگاه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی مراسم یوم‌العباس را نماد حسینی بودن شهرستان اندیمشک دانست و افزود: این مراسم مربوط به همه مردم اندیمشک است و در روز تاسوعا ۱۵ هزار پُرس غذای نذری پخت و بین عزاداران حسینی توزیع خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با بازگشایی معابر منتهی به بهشت زهرا و رفع گره‌های ترافیکی، مسیر تردد هیئات مذهبی به سمت بهشت زهرا آسان شده است و پیش‌بینی می‌شود که حجم ترافیک هیئات کاسته و سرعت عبور هیئات بیشتر شود.

 

حسنوند اضافه کرد: پشتیبانی از هیئات مذهبی صورت خواهد گرفت و ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف تردد هیأت مذهبی استقرار پیدا می‌کنند و به پذیرایی از عزاداران حسینی می‌پردازند.

 

همچنین «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه مراسمات عزاداری ایام محرم و صفر نباید کم‌رنگ شود خاطر نشان کرد: مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان اندیمشک همواره نشان داده‌اند که عشق و علاقه خاص و ویژه‌ای به حضرت سیدالشهدا (ع) دارند.

 

کد خبر 1198544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha