جزئیات طرح «دارو یار» در رادیو ایران

برنامه «ایران امروز» شنبه اول مرداد ماه با حضور کارشناسان به بررسی جزئیات طرح «دارو یار» می پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه رادیویی ایران، «دارویار»؛ طرحی که قراراست با انتقال یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم، پوشش بیمه‌ای داروها را افزایش داده، اقلام بیشتری از داروها را زیر چتر بیمه‌ها برده و در عین حال قیمت دارو را به سمت واقعی شدن سوق دهد، با این شرط که پرداختی از جیب بیمار نه تنها افزایش نیابد، بلکه در برخی اقلام کاهش قیمت نیز خواهد داشت.

عاطفه اقتداری تهیه کننده برنامه «ایران امروز» شنبه ها بیان کرد: افراد دارای بیماری‌های مزمن که اغلب هم مسن هستند، مجبور بودند برای تمدید دارو هر بار به پزشک مراجعه و سپس از داروخانه‌ها دارو دریافت کنند. با اصلاح سیاست‌های ارزی دارو یا همان طرح «دارویاری» این امکان فراهم شده که نسخه بیماران تا دو بار بدون نیاز به ویزیت پزشک، مجدد تمدید شود.

وی ادامه داد: همچنین لازم به ذکر است با اجرای طرح دارویاری، تهیه دارو با نسخه هیچ افزایش هزینه‌ای برای بیمار نخواهد داشت، اما اگر بدون نسخه و به صورت آزاد برای دریافت دارو مراجعه شود، فرد مشمول افزایش هزینه خواهد شد.

اقتداری افزود:  در برنامه «ایران امروز» با حضور دکترحیدرمحمدی دبیرستاد اجرایی قرارگاه اصلاح سیاست های ارزی سازمان غذا و دارو پیرامون این موضوع  گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «ایران امروز» شنبه ها به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری و با اجرای امیرحسین راسخ ساعت 11:40 از رادیو ایران پخش می شود.

کد خبر 1198635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha