بازگشت رنگ قرمز کرونایی به خراسان شمالی

رنگ قرمز بار دیگر بر نقشه کرونایی خراسان شمالی نشست و اکنون دو شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، در حال حاضر وضعیت بسیار پرخطر کرونایی برای شهرستان های بجنورد و شیروان به عنوان پرجمعیت ترین شهرستان های استان اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ اوایل اردیبهشت ماه بود که رنگ قرمز کرونا از خراسان شمالی رخت بر برست اما اکنون وضعیت بسیار پرخطر کرونایی برای شهرستان بجنورد و شیروان به عنوان پرجمعیت ترین شهرستان های استان اعلام شده است، این شهرستان ها پیش از این در وضعیت رنگ زرد بیماری کرونا قرار داشت اما اکنون رنگ آنان قرمز شده است.

 

شهرستان اسفراین در وضعیت نارنجی کرونا باقی ماند اما روند صعودی و افزایش شمار مبتلایان به کرونا و افزایش شمار مواد بستری سبب شده تا رنگ کرونایی فاروج، مانه و سملقان و گرمه هم پررنگ تر و به نارنجی تغییر کند، فاروج پیش از این رنگ کرونایی زرد و مانه و سملقان و گرمه وضعیت آبی داشتند.

 

شهرستان های جاجرم و رازوجرگلان هم همچنان رنگ کرونایی زرد دارد.

 

زنگ خطر موج هفتم کرونا 

 

«سیدجواد پورنقی»  رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این زمینه با ابراز نگرانی از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان گفت: در روزهای اخیر موارد مراجعه بیماران با علائم کرونا افزایش یافته که برای مهار این بیماری همپنان توصیه ما رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون علیه این ویروس است.

 

وی با بیان اینکه زنگ خطر موج هفتم کرونا به صدا درآمده است، افزود: به مردم توصیه می شود زودتر برای دریافت واکسن و دُز یادآور اقدام کنند.

 

دکتر پورنقی افزود: اکنون ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه آماده ارائه خدمات به مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُز یادآور است.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۵۸ درصد جامعه هدف در استان دُز سوم،  ۸۸ درصد دُز دوم و ۹۶ درصد نیز دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شمار بستری های کرونا در استان پس از ۸۰ روز سه رقمی شد، گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

 

کد خبر 1198643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha