جمهوری اسلامی به دنبال تصویر ایران قدرتمند و متفاوت از نظام سلطه است

خطیب زاده با بیان اینکه امروز محور شرق سه پایتخت تهران، مسکو و پکن دارد، گفت:جمهوری اسلامی ایران با شناخت از ظرفیتهای خود به دنبال تصویر ایران قدرتمند، مقبول، مسئول، خیرخواه و متفاوت از نظام سلطه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید خطیب زاده» در شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسیر به سمت ناامیدی را عوض کرد و دشمنان امروز به خاطر راه سومی که انقلاب جلو راه ملتها گذاشته است ترس دارند، قدرت جمهوری اسلامی ترکیبی از قدرت معنایی و قدرت سخت است و فرهنگ عاشورا قدرت معنایی کشور است.

 

مشاور وزیر امور خارجه گفت:جمهوری اسلامی ایران با شناخت از ظرفیتهای خود به دنبال تصویر ایران قدرتمند، مقبول، مسئول، خیرخواه و متفاوت از نظام سلطه است و دانشجویان ایرانی خارج از کشور بخش مهمی از قدرت مسوول و مقبول ایران هستند که به وسیله آنها جا به جا کردن مرزهای دانش ممکن است.

 

خطیب زاده افزود: امروز محور شرق سه پایتخت تهران، مسکو و پکن دارد که محورهای سیاسی، نظامی و اقتصادی هستند و نظام سلطه می خواهد هر سه را بزند.

 

وی ادامه داد: در نظام بین‌المللی امروز که در حال تغییر است می توانیم و موظف هستیم جایگاه خود را به دست آوریم، نظام بین الملل نظام کنش و واکنش است در رژیم طاغوت همه کارها واکنشی بود و قدرت کنش نداشتیم اما امروز این گونه نیست، دشمن می‌خواهد چهره و گفتمان ایران را طوری نشان دهد که بگوید ما نمی توانیم.

کد خبر 1198730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha