ضرورت بهره گیری از اسناد بالادستی در انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس

فروغی با اشاره به استفاده از داوران ثابت در انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در بیستمین جشنواره کتاب دفاع مقدس گفت: نیازمند بهره گیری از اسناد بالادستی در انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، قاسم فروغی، دبیر علمی بیستمین جشنواره کتاب دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعارهای مختلف این جشنواره در ادوار گوناگون گفت: در دوره هفدهم با توجه به منویات رهبر انقلاب، پاسداشت ثروت ملی و در دوره های بعد عزت و اقتدار ملی مورد توجه قرار گرفت که البته این عناوین باید قبلا به طور ویژه تعریف شود.

 

وی در مورد شعار این دوره از جشنواره کتاب دفاع مقدس اظهار کرد: معرفت افزایی و مبارزه با تحریف شعار این دوره است که البته باید قبلا موضوع تحریف و چگونگی آن به خوبی تبیین شود که ما در این حوزه کوتاهی کرده ایم.

 

فروغی اظهار کرد: در دوره قبل بیش از 100 اندیشمند کتب دفاع مقدس را ارزیابی می کردند. ما در این حوزه نیازمند اسناد بالادستی هستیم تا بتوانیم در داوری از آنها استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: مقاومت اسلامی در حوزه بین المللی تعاریف ویژه ای دارد که این موضوع توسط اندیشمندان گردآوری و در آینده نزدیک در کتابی با این عنوان رونمایی می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت زبان فارسی در گردآوری آثار دفاع مقدس گفت: زبان فارسی به شکل روان، صحیح و سلیس از ویژگی های انتخاب آثار خوب در کتب دفاع مقدس است که باید در داوری ها به آن اهمیت داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر تحولی در هر جامعه صورت می گیرد، ابتدا باید تحول معرفتی را شاهد باشیم؛ به همین دلیل آثار و کتب در دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به جایگاه ویژه داوران در انتخاب کتب برگزیده دفاع مقدس به عنوان بهترین کتاب دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برای انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تلاش می کنیم تا از داوران ثابت در ادوار مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد انتخاب بهترین کتاب در این حوزه باشیم.

 

 

کد خبر 1198754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha