مهارت آموزی مهمترین گام در راستای تقویت تولید و اشتغال است

معتمدی نیروی انسانی ماهر را موتور محرک اقتصاد، صنعت و تولید دانست و گفت: مهارت آموزی مهمترین گام در راستای تقویت تولید و اشتغال است.

«حشمت الله معتمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت هفته ملی مهارت نیروی انسانی ماهر را موتور محرکه اقتصاد و صنعت  و مهمترین  عامل تولید در کشوردانست و اظهار داشت: توانمند سازي و ارايه آموزش هاي مهارتي بستر فزايش توليد و تحقق اشتغال است.

 

وی با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ مهارت آموزی در بین نسل جوان ونوجوان، افزود: ترویج آموزش های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری از این آموزش ها بستر تقویت فرهنگ اشتغال ورفع معضل بیکاری است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، با بیان اینکه  از معضلات کنونی جامعه ما، نوع فرهنگ اشتغال است، خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند به این تغییر نگرش کمک نماید.

 

معتمدی اذعان داشت: داشتن مهارت موجب ارتقاء اعتماد بنفس و باور شخص می شود تا بتواند وارد بازار کار شود. جوانان و افراد جویای کار باید به این باور برسند که با کسب مهارت و کار و تلاش علاوه بر تامین معیشت خود می توانند به افزایش تولید نا خالص ملی و رونق اقتصادی کمک نمایند.

 

وی  افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان به کمک ۱۹ مرکز ثابت آموزشی و ۳۴۸ آموزشگاه آزاد با بیش از ۸۰۰ مربی خصوصی و دولتی سالانه بالغ بر ۳۰،۰۰۰ نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش های مهارتی در بیش از ۲۰۰ حرفه  ارائه می نماید.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان در ادامه با اشاره به جوامع هدف مهارتی در استان اظهار کرد: آموزشرهای فنی و حرفه ای در استان لرستان با ظرفیتهای متنوع در بخشهای مختلف از جمله پادگانها- زندانها- روستا ها و عشایر- مراکز ثابت و سیار شهری- مراکز جوار دانشگاه کمپ های ترک اعتیاد – مراکز جوار صنایع و اصناف و کار آموزی در محیط کار واقعی دارای جامعه هدف گسترده ای می باشد که افرادی از اقشار مختلف از جمله جوانان جویای کار روستایی و شهری- زنان خانه دار، بی سرپرست- افراد آسیب دیده اجتماعی – سربازان وظیفه – دانش آموزان – دانشجویانفارغ التحصیلان زندانیان و خانواده آنها و بسیاری دیگر هدف این آموزش ها هستند.

کد خبر 1198762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha