لزوم هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ

قناعت اصلاح فرهنگ را مساوی با اصلاح کشور دانست و با بیان اینکه تاکنون هم‌افزایی قابل قبولی بین دستگاههای متولی فرهنگ وجود نداشته و دستگاهها وظایف خود را بر گردن همدیگر می انداختند، گفت: این یک ضعف جدی در حوزه فرهنگ است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «جواد قناعت» امروز (1 مرداد) در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از اسناد مهم کشور تدوین نقشه مهندسی فرهنگی است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در نقسه مهندسی فرهنگی کشور تمامی جوانب و موضوعات مغفول مانده مورد توجه واقع شده است،‌گفت: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مهندسی فرهنگی بسیار تاکید دارند،‌در این نقشه نیز اولویت ها و راهبردها و اقداماتی مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه فضای کنونی کشور یک فضای مثبت و انقلابی است، افزود: انتظار می رود که دستگاه های متولی برای اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی اقداماتی انجام دهند.

 

قناعت با تاکید بر اینکه فرهنگ موجودیت هر کشور است، گفت: فرهنگ اگر دچار مشکل شود و انحراف داشته باشد قطعا هر کشوری توخالی و تهی خواهد بود و با کوچکترین مشکلات دچار لغزش خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی، اصلاح فرهنگ را مساوی با اصلاح کشور دانست و با بیان اینکه تاکنون هم‌افزایی قابل قبولی بین دستگاههای متولی فرهنگ وجود نداشته و دستگاهها وظایف خود را بر گردن دیگر دستگاه ها می انداختند، گفت: این یک ضعف جدی در حوزه فرهنگ است که باید به آن توجه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه های فرهنگی استان باید در چهار لایه شامل باورهای مردم و الگوهای رفتاری، نمادها و ارزش ها برنامه داشته باشند، گفت: اکنون فضا، فضای سایبری است و باید هر برنامه ای را متناسب با فضای ارتباطات و هوشمندانه انجام دهیم.

 

قناعت در خصوص تشکیل هیئت اندیشه ورز گفت: یک هیئت اندیشه ورز برای به روز کردن نقشه راه با حضور روحانیت تشکیل شود و یکی از ظرفیت های موجود ظرفیت های معنوی ماه محرم و حوزه های علمیه و دانشگاه ها و غیره است که می توان از آن برای یافتن ایده ها و هم افزایی بهره برد.

کد خبر 1198785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha