پیوست فرهنگی و هنری به فعالیت های خدمات رسانی به زوار ضروری است

میرزایی با بیان اینکه پیوست فرهنگی و هنری به فعالیت های خدمات رسانی به زوار ضروری است، گفت: هم افزایی ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و هنری استان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ و هنر اربعین حسینی بسیار موثر است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، ظهر امروز(۱ مرداد) در آیین رونمایی از پوستر سوگواره های فرهنگی و هنری اربعین حسینی در این استان، اظهار کرد: تفاهم نامه ای  ما بین دستگاه های فرهنگی و هنری استان از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و بسیج هنرمندان استان به منظور تعامل و همگرایی بین این دستگاه ها در اجرایی برنامه های فرهنگی و هنری منعقد شده است.

 

« علی میرزایی» تصریح کرد: در راستای عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم نامه و سند چشم انداز سه ساله، مصوب شد که تمام ظرفیت ها، قابلیت ها و استعدادها و امکانات این سه دستگاه در راستای اهداف نظام اسلامی و  نیازهای فرهنگی و هنری ضروری جامعه ریل گذاری شود با هماهنگی و انسجام خاصی این استعدادها متمرکز کرده و این دستگاه ها در تعامل با هم در حوزه فرهنگ و هنر استان نقش آفرینی کنند.

 

وی تصریح کرد: حدود دو سال فعالیت های انجمن های هنری و فرهنگی به واسطه شیوع ویروس کرونا به صورت نیمه فعال بوده و تلاش می شود که با کاهش شیوع کرونا، این انجمن ها با اجرای چنین  برنامه های فرهنگی و هنری، بتوانند فعالیت خود را از سر گیرند و  منشا اثر شوند.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، گفت:  این سوگواره با موضوعات مختلف هنری در محورهای فیلم، عکس، شعر و هنرهای تجسمی برگزار می شود و  در این راستا از هم افزایی ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و هنری استان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ و هنر اربعین حسینی استفاده می شود.

 

میرزایی گفت: این یک واقعیت است که استان ایلام در سال های گذشته در حوزه اسکان و تغذیه و خادمی زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته است اما خلاء برنامه های فرهنگی و هنری در برگزاری اربعین حسینی احساس می شد و اگر  در کنار این همه نقش آفرینی مناسب در خدمات رسانی به زوار، پیوست فرهنگی و هنری داشتیم به طور قطع امروز استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات، حرف های زیادی برای گفتن داشت و ایلام در اذهان جامعه جاودانه بماند.

 

وی ابراز کرد: برگزاری این سوگواره و  برپایی موکب فرهنگی و هنری در پایانه مرزی مهران می تواند در راستای ترویج فرهنگی حسینی و نمایش گوشه ای از خدمات مردم ولایی استان به زوار و پر کردن این خلاء در حوزه فرهنگی و هنری  موثر باشد.

کد خبر 1198789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha