بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در خراسان جنوبی وجود ندارد

فرخنده با بیان اینکه بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در خراسان جنوبی وجود ندارد، گفت: اگر مشکلاتی در کشور داریم ریشه آن به بحث فرهنگ بر می گردد و هر فرد می تواند بر روی این موضوع تاثیرگذار باشد و کار فرهنگی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فرخنده» امروز (1 مرداد) در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: راهبرد و استراتژی شورای فرهنگ عمومی در سطح خراسان جنوبی این خواهد بود که نقشه راه را ترسیم کنیم و به سمت عملیاتی شدن راهبردها برویم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: هر نهاد و دستگاه اجرایی  باید براساس نقش خودش در نقشه مهندسی فرهنگی به میدان بیاید و راهبردهای خود را ترسیم کنند و اجرای این نقشه را در دستور کار قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در خراسان جنوبی وجود ندارد، گفت: فرهنگ همان روح جامعه است و اگر مشکلاتی در کشور داریم ریشه آن به بحث فرهنگ بر می گردد و هر فرد می تواند بر روی این موضوع تاثیرگذار باشد و کار فرهنگی انجام دهد.

 

فرخنده بیان کرد: فرهنگ اسلامی فرهنگی مبتنی بر ایمان، اخلاق، فطرت و تمدن ساز و پویا و پاسخ ساز به نیازهای جامعه است و روحانیت و حوزه های علمیه بر اساس نقشه مهندسی فرهنگ نقش اساسی را در زمینه فرهنگ اسلامی بر عهده دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه رسالت اساسی جمهوری اسلامی رسالتی فرهنگی است، گفت: اصل انقلاب اسلامی فرهنگی است و تبادل فرهنگی بر اساس چهارچوب اسلام ناب باید انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه 10 اولویت فرهنگی در این نقشه ترسیم شده است، افزود: این اولویت ها شامل فرهنگ ایرانی و اسلامی، الگوسازی خانواده ایرانی و اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق و فرهنگی عمومی جامعه، هنر، قدرت نرم، ارتباطات و رسانه، تعامل جهانی، نظام فراگیر و کارآمد و تولیدات مربوط به حوزه فرهنگ است.

 

فرخنده عنوان داشت: برای اجرایی شدن این نقشه باید یک برنامه مدون طراحی شود و پیشنهاد می کنیم که محور اساسی حرکت شورای فرهنگ عمومی بر اساس این نقشه باشد و یک تیم اندیشه ورز در استان جهت اجرای کارهای تخصصی تشکیل شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان گفت: هم افزایی کیفیت اجرای برنامه ها و طرح ها را افزایش می دهد و متولیان امر فرهنگ می توانند حفره های فرهنگی را با کمک یکدیگر پُر کنند و پیشنهاد داریم که بُرش استانی این نقشه در خراسان جنوبی تهیه شود و در اختیار دستگاه ها قرار گیرد.

کد خبر 1198809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha