اقدامات انجام شده در شرکت صنایع پوشش مطلوب نیست

سماکچی با تاکید بر اینکه وضعیت روز کارخانجات ابریشم گیلان، الکتریک و پوشش باید به رئیس جمهور گزارش داده شود گفت: اقدامات انجام شده در شرکت صنایع پوشش فقط برای رفع تکلیف است.

«محمدرسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در مورد وضعیت نه چندان مطلوب سه کارخانه استان گیلان مواردی را تشریح کرد و اظهار داشت: یک بار دیگر نیاز است رئیس جمهور به رشت بیایند و یک بازدید میدانی از سه کارخانه صنایع پوشش، الکتریک و کارخانه ابریشم گیلان داشته باشند.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان عنوان کرد: در کارخانه صنایع پوشش گیلان که بیش از ۸۵ هکتار زمین دارد یک سالن هزار و ۵۰۰ متر مربعی احداث و یک کارگاه ریسندگی راه‌اندازی کرده‌اند که این سالن به منزله دوختن یک دکمه بر روی یک کت و شلوار بوده و در حقیقت اقدامات انجام شده در این مجموعه فقط برای رفع تکلیف است.

 

سماکچی تصریح کرد: بنده در بازید اولیه آیت‌الله رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه بارها اعلام کردم که بانک صنعت و معدن نمی‌تواند بنگاه داری کند بنابراین پیشنهاد شهرک صنعتی تخصصی نساجی را مطرح کردم البته خدا را شاکرم که مدیرکل صمت و دیگر مدیران اعلام می‌کنند که باید شرکت پوشش به شهرک نساجی تبدیل شود.

 

این پیشکسوت حوزه صنعت استان گیلان در مورد کارخانه الکتریک گیلان هم اذعان کرد: این کارخانه در بافت مرکزی شهر رشت و در محدوده مسکونی و تجاری قرار گرفته بنابراین تبدیل دوباره آن به کارخانه الکتریک به چند جهت اشکال دارد.

 

وی ادامه داد: پیشنهاد واضح من درباره کارخانه الکتریک گیلان این است که این مکان به نمایشگاه دائمی صنایع تبدیل شود زیرا از این طریق نه تنها سود سرشاری را به مالکش، صندوق بازنشستگی کشوری می‌رساند بلکه به عنوان یک کار ماندگار باقی می‌ماند.

 

وی خاطرنشان کرد: کارخانه ابریشم گیلان در صومعه سرا به علت نیاز شدید به نخ ابریشم در منطقه و کشور باید بازسازی و راه‌اندازی شود و از رییس جمهور تقاضا داریم دستور فرمایند تا از وضعیت روز این سه مکان یعنی کارخانه پوشش، الکتریک و ابریشم گیلان به ایشان گزارش داده شود.


 

کد خبر 1198841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha