۳۳۱ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در آستارا تحت‌پوشش طرح تثبیت یادگیری

خالقوردی‌پور تعداد دانش‌آموزان تحت‌پوشش طرح تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی در آستارا را ۳۳۱ نفر در مقطع ابتدایی دانست و گفت:‌ اجرای طرح فوق در چهار پایگاه و ۲۲ مدرسه تا ۳۱ مرداد ادامه دارد.

«بیژن خالقوردی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: طرح تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از یک تیر لغایت ۳۱ مرداد در سطح شهرستان در حال اجرا است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا تعداد پایگاه‌های طرح تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی را چهار پایگاه و تعداد مدارس مجری را ۲۲ مدرسه دانست و افزود: ۴۷ معلم و ۳۶ مدیر و معاون در قالب طرح فوق در سطح پایگاه‌ها و مدارس مجری مشغول فعالیت هستند.

 

وی با بیان‌اینکه دانش‌آموزان دختر مدارس شهری در پایگاه‌های فارابی و لطف‌الهی ۲ و دانش‌آموزان پسر مدارس شهری در پایگاه‌های شهید محرم باقی و لطف‌الهی یک آموزش می‌‎بینند، گفت:‌ آموزش دانش‌آموزان روستایی نیز در مدارس روستایی عشایری صورت می‌گیرد.

 

خالقوردی‌پور تعداد دانش‌آموزان تحت‌پوشش طرح تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی را ۳۳۱ نفر در قالب ۴۷ کلاس درس برآورد کرد و افزود: ۱۰۹ نفر از دانش‌آموزان برای مقطع دوره اول ابتدایی و ۲۲۲ نفر برای مقطع دوره دوم ابتدایی هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان‌اینکه طرح تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی ویژه دانش‌آموزانی است که در کارنامه تحصیلی در درس‌های فارسی، ریاضی و علوم نیاز به تلاش بیشتر و قابل قبول دارند، تصریح‌کرد: مدت زمان پیش‌بینی شده برای هر ماده درسی در طرح فوق ۱۶ الی ۲۴ جلسه آموزشی است.   

 

خالقوردی‌پور خاطرنشان‌کرد: کیفیت بخشی به مباحث آموزشی، تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، حمایت از دانش‌آموزان لازم التوجه، کاهش افت تحصیلی، جلوگیری تکرار پایه و ترک تحصیل از جمله اهداف اجرای طرح تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی در مدارس ابتدایی است.

کد خبر 1198868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha