تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج

وزیر نیرو در دیدار مدیران صنعت آب و برق کردستان از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محرابیان وزیر نیرو، شنبه یکم مرداد ماه در دیدار یک‌ساعته با استاندار و‌ مدیران‌صنعت آب و برق استان کردستان در فرودگاه سنندج، به پروژه‌های در حال اجرای حوزه آب در استان کردستان اشاره کرد و گفت: سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج یک سامانه  بزرگ برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان است که بخش انتقال آب آن به سنندج با سرعت خوبی در حال اجرا است.

 

 

دکتر محرابیان اظهار داشت: روند اجرای این پروژه جهت تامین آب شرب سالم برای شهروندان سنندجی باید بیش از پیش تسریع یابد.

 

 

وی گفت: در استان ۵ سد در حال بهره برداری و ۸ سد در حال احداث وجود دارد که با تکمیل این سدها و طرح‌های آبی استان، بخش قابل توجهی از مشکلات آبی استان مرتفع می‌شود.

 

 

وزیر نیرو اضافه کرد: سد سیازاخ  با ۲۳۰ میلیون متر مکعب ظرفیت، یکی از سدهای مهم استان است که با تکمیل جاده دسترسی به آن، آبگیری به طور کامل انجام می شود و مناطق مختلفی از بیجار را نیز تامین آب خواهد کرد.

 

 

پروژه‌های سد ژاوه سنندج، سد گاران در مریوان و سد چراغ ویس سقز از دیگر پروژه های مورد بحث در این دیدار بود.

 

 

دکتر محرابیان در ادامه بر تامین آب شرب روستاهای فاقد آب آشامیدنی در استان تاکید کرد و گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی و با استفاده از اعتبارات محرومیت زدایی، تعداد ۱۶۹ روستای فاقد آب در استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

 

 

وی در خصوص پروژه های بخش فاضلاب نیز گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده برای تکمیل پروژه مربوط به ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج تخصیص داده شده است.

 

 

در ادامه این جلسه مهندس فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های در حال اجرای استان، به پروژه تامین آب ۱۶۹ روستای استان با همکاری سپاه پاسداران در بازه زمانی ۳۰ ماهه و با اعتباری به میزان ۵۲۸ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: با اجرای پروژه بزرگ آبرسانی به این تعداد روستای کردستان با جامعه هدف ۶۷ هزار نفر، شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار از ۷۶ به ۸۶ درصد خواهد رسید.

کد خبر 1198911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha