هنر تئاتر بهترین ابزار برای بیان دغدغه شهروندان و مدیریت شهری است

رحمانی با بیان اینکه وقتی تئاتر، مضامین اجتماعی، شهروندی و دغدغه‌ها را در قالب هنر ارائه می‌کند، می‌توان بسیاری از مسائل را طرح کرد گفت: هنر در خدمت مدیریت شهری و دغدغه شهروندان است.

«مجید رحمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهار کرد: یازدهمین جشنواره شهروند بعد از 2 سال وقفه به دلیل کرونا از 31 تیر ماه در لاهیجان شروع شده و تا دوم مرداد ماه ادامه دارد که اجراهای بخش مسابقه و نهایی این جشنواره بود.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه 166 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد افزود: هیئت بازبینی اولیه 12 کار را برای مسابقه، سه کار را در بخش جنبی و پنج کار را در بخش کودک در مرحله نهایی انتخاب کردند.

 

وی مجید صالحی، شهرام کرمی و فاتح باد پروا از بازیگران و هنرمندان مطرح کشور را از داوران این جشنواره عنوان کرد و گفت: کلا در سه روز جشنواره، هر کدام از این نمایش‌ها، سه اجرا در لاهیجان داشتند.

 

رحمانی با بیان اینکه در این دوره چند پیوست جدید با نگاه و رویکرد اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان داشتیم تصریح کرد: نخست اینکه علاوه بر لاهیجان، این نمایش‌ها در شهرستان‌های دیگر استان اجرا شد و دیگر اینکه یک کارگاه سه روزه در لاهیجان ویژه شرکت کنندگان در جشنواره و اهالی تئاتر گیلان و یک کارگاه دوره تخصصی ویژه تئاتر خیابانی برای بچه های تئاتر گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این جشنواره در یازده دوره موفق ظاهر شده است خاطرنشان کرد: به واسطه حضور اهالی هنر تئاتری ها در جای جای استان به ویژه در شش نقطه شهر لاهیجان، نشاط زیادی در بین مردم ایجاد شد.

 

وی با بیان اینکه وقتی تئاتر، مضامین اجتماعی، شهروندی و دغدغه‌ها را در قالب هنر ارائه می‌کند، می‌توان در این راستا بسیاری از مسائل را طرح و حل کرد افزود: هنر در خدمت مدیریت شهری و دغدغه شهروندان است.

 

رحمانی گفت: هنر نگاهی است که در تئاتر شهروند 11 دوره به آن پرداخته شده و در دوره های بعدی در سراسر ایران و جای جای گیلان تعمیم و اجراهای آن را با نشاط پرشورتری شاهد خواهیم بود.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره یکشنبه(2مرداد) ساعت 21:30 در لاهیجان برگزار می شود و برگزیدگان این دوره معرفی خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات استانی و شهرستانی در اختتامیه حضور خاهند داشت.

کد خبر 1198920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha