اندر حکایت ماندن یا رفتن جشنواره فیلم کودک از نصف جهان

چالش ماندن یا نماندن جشنواره فیلم کودک در اصفهان موضوع داغ و مهم شبکه های رسانه ای و فضای مجازی است‌که این روزها مردم و خصوصا اهالی سینما را در فکر فرو برده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در حالی مطرح شده که خروج‌آن از اصفعان و میزبانی در نقطه دیگر کشور را مطرح کرده است..

اصفهان که در ادوار گذشته میزبان این‌جشنواره بوده و دبیرخانه دائمی آن رو به توسعه قرار گرفته امروز مثل یک دوره قبلی دچار اما و اگرهای ماندن و رفتن شده که حرف های صحبت زیادی پیرامون آن وجود دارد.

 

یک دوره همدان‌ در بین سال ها میزبانی این جشنواره در نصف جهان، از این رویداد میزبانی کرد و مجدد به اصفهان بازگشت که این‌ رفت و آمدها به تثبیت آن ضربه می زند.

گفتگوهای زیادی در خصوص منافع و دستاوردهای این جشنواره در اصفهان شده و گاهی هم به کیفیت دبیرخانه ایراد وارد شده که سیر صعودی کیفیت کار در این عرصه مدافع در برابر این ایراد است.

اصفهان مهد فرهنگ و هنر بوده و این سال ها به توسعه کیفی جشنواره بسیار کمک کرده و مردم و به ویژه فعالان سینمایی حضور آن را مطالبه می کنند

 

دستاوردهای بین المللی جشنواره در اصفهان

 

جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان به لحاظ ظرفیت تاریخی و جهانی این خطه، توانسته فرصت های بین المللی ایجاد و زمینه ساز حضور گردشگران خارجی و متولیان امر از دیگر نقاط جهان را به کشورمان دعوت کند.

کمتر نقاطی از کشور چنین ظرفیت فعالی را دارند که می تواند زمینه ساز توسعه فیلم و نمایش و دیگر عرصه های هنری در عرصه بین الملل بشود.

فعال سینمایی با اشاره به پتانسیل بین المللی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: باید به تولید محتوا بیشتر و با کیفیت برای جلب مشارکت و جذب توریست توجه کرد.

«مصطفی حیدری« ادامه داد: اصفهان یکی از نقاط مهم کشور به لحاظ فرصت های گردشگری در جذب توریست بوده و با بهره گیری از ظرفیت جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان امکان جذب در این عرصه توسعه می یابد.

 

جریان سازی متفاوت جشنواره در اصفهان

 

رویدادهای فرهنگی وهنری هر کدام قدرت خاصی در جریان سازی دارند که جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان علاوه بر تاثیرات سینمایی به لحاظ نوع مدیریت اصفهان در عرصه اجتماعی و محرومیت زدایی نیز حرکت ماندگاری را انجام داد.

دبیر سابق اجرایی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در این خصوص گفت: افراد معلول و توان خواه اجتماعی از ابعاد این جشنواره استفاده کرد و با تولید محتوا ویژه این گروه توانسته همه اقشار را در بربگیرد.

«ایمان حجتی« تولید فیلم و آماده سازی آن برای نابینایان یک فرصت جدیدی در حوزه اجتماعی بیان کرد و اظهارداشت: این اتفاق توانست نگاه متولیان هنری در عرصه بین المللی را نیز جذب کند و یک شاخص ارزیابی برای نصف جهان بود.

وی ارائه خدمت به مناطق محروم را از دیگر فرصت های ایجاد شده این جشنواره توسط دبیرخانه اصفهان بیان کرد و گفت: جریان فرهنگی جشنواره فیلم توانست همه مناطق به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را نیز پوشش دهد.

حیدری، فعال سینمایی به این دوشاخصه مثبت دبیرخانه جشنواره فیلم کودکان در اصفهان اشاره کرد و گفت: جریان سازی اصفهان در این حوزه بسیار فعال بود و امکان چنین اقدامی از سوی متولیان امر در مرکز کمتر وجود داشت.

 

توسعه کمی و کیفی تدریجی جشنواره فیلم کودکان در اصفهان

 

پس از چند دوره تجربه برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان، شاهد کسب تجربه برای مسئولان شهری و متولیان امر در اصفهان شده و امروز شاهد توسعه کمی و کیفی به صورت تدریجی در عملکرد دبیرخانه جشنواره هستیم.

حجتی با بیان اینکه در روند اجرا گاها ضعف هایی وجود داشته، تصریح کرد: با گذر زمان اصفهان توانسته به نقطه مطلوبی در مدیریت جشنواره برسد.

به گفته وی، تجربه اندوزی صورت گفته و شناختگی آن در اصفهان، یک فرصت برای این جشنواره بوده و جابه جایی های میزبانی آن چالش هایی مثل عدم تثبیت دارد.

 

دبیرسابق اجرایی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان متولیان امر را به حفظ و تثبیت دبیرخانه برگزاری توصیه کرد و گفت: جریان سازی نیازمند ماندگاری و عدم تغییر پی در پی می باشد.

وی رودرویی افراد خلاق و هنرمند در اصفهان و دیگر نقاط کشور برای میزبانی از این جشنواره را از تبعات اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: نقاط قوت و ضعف و ضرورت های حفظ جشنواره باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مردم خواهان ماندن جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان

 

بالاخره بهره برداران در بهره گیری از ظرفیت و برنامه های یک رویداد مهم هستند از این رو نمی توان نقش مردم را نادیده گرفت.

نظرسنجی صورت گرفته حاکی از اعلام بیش از 70 درصدی اهالی فیلم و نمایش و شاید عموم مردم برای ماندن این جشنواره در اصفهان است.

متولیان برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان علاوه بر بررسی نظرات کارشناسی باید نگاهی نیز به حوزه نگرش مردم و افکار سنجی نیز داشته باشند.

 

کد خبر 1198934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha