ارزیابی نحوه ارتباط مدیران با خبرنگاران/ یادواره شهدای رسانه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

طالبی گفت: امسال به دلیل همزمانی روز خبرنگار با ایام دهه اول محرم و به خصوص روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی، یادواره شهدای رسانه و شهید ناصری در خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا طالبی» شامگاه (۱ مرداد) در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اینکه امروز اطلاع دادن و اطلاع یافتن در زندگی مردم به صورت یک فرهنگ در آمده است، اظهار کرد: ما هر جا که قدم می گذاریم، چه در مجامع عمومی و یا خصوصی می بینیم که حرف از اطلاعات و خبر و موضوعات رسانه ای به میان می‌آید.

 

وی افزود: حتی همین فضای مجازی که بعضا آسیب هایی از آن ناشی می شود نیز به سمت و سویی پیش می رود که افراد مرتب از اطلاعات و اخبار فضای مجازی بهره مند می شوند که نشان می دهد موضوع اطلاع رسانی به عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اصحاب رسانه را سربازان خدمت در جبهه رسانه دانست و بیان داشت: اصحاب رسانه تاکنون در مظلومیت واقع بودند، لذا با یک سری اقدامات و فعالیت ها باید تلاش و فعالیت اصحاب رسانه ارج نهاده شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از فرصت‌هایی که می توان زحمات این قشر فرهیخته را بیشتر شناخت و قدردانی کرد، 17 مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار است، البته در طول سال نیز جایگاه خبر و رسانه نیز بایستی مورد توجه باشد.

 

طالبی با تاکید بر برگزاری شورای اطلاع رسانی استان به طور مرتب و ماهانه یک نوبت، گفت: همچینن در صورت ضرورت می توان شورای فوق العاده برگزار کرد.

 

وی اظهارداشت: در جلسات شورا نیز هر جلسه یک موضوع مهم باید محور بحث باشد و در آن جلسه تصمیم گیری های لازم در مورد موضوع محوری جلسه انجام شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کمیته‌ای با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج مداحان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیات رزمندگان و خانه مطبوعات استان برگزار شود و برنامه ریزی لازم را برای برگزاری یادواره شهید ناصری و شهید صارمی و سایر شهدای حوزه رسانه صورت گیرد، افزود: همچنین برنامه ریزی صورت گیرد که چند روز منتهی به روز خبرنگار، هر روز با یک عنوانی نامگذاری شود و در آن روز دستگاه‌ها و سازمان ها و اصحاب رسانه برنامه ای داشته باشند.

 

طالبی گفت: علاوه بر اینها باید ارزیابی نامحسوس از دستگاههای اجرایی و نهادها و سازمان های استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری فعالان حوزه رسانه برای ارزیابی در خصوص پاسخگویی به حوزه رسانه انجام و نتیجه ارزیابی به شورا ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان جلسه دیدار اصحاب رسانه با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و برنامه دیدار با خانواده شهید فرهادی را در دستور کار قرار دهد، ادامه داد: صدا و سیما و رسانه های استان نیز برنامه های اقناعی برای روز خبرنگار در دستور کار قرار دهند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه های اجرایی، نهادها و سازمان ها در آستانه روز خبرنگار تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه کاری خودشان را در دستور کار قرار دهند.

 

طالبیبا بیان اینکه تمامی برنامه ها و ماموریت های مهم اداری و حوزه کاری استان باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، گفت: مسئولان ادارات مقدمات لازم برای حضور اصحاب رسانه در برنامه ها را به نحو احسن فراهم کنند.

 

همچنین «محمود مقامی» مدیر روابط عمومی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تاکید بر تجلیل و تکریم خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در روز خبرنگار، گفت: متاسفانه سال های قبل نسبت به تکریم و تجلیل از خبرنگاران صدا و سیمای مرکز استان در مراسم محوری روز خبرنگار غفلت شده که امید است امسال این موضوع مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

وی همچنین پیشنهاد داد به دلیل همزمان شدن روز خبرنگار با دهه اول محرم، برنامه محوری به همین مناسبت در دهه اول محرم در استان برای تجلیل و تکریم خبرنگاران و اهمیت موضوع خبرنگاری و اطلاع رسانی صورت گیرد.

 

 

 

کد خبر 1198945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha