بزرگترین چالش کشور بی عدالتی و مسایل معیشتی/دیپلماسی منطقه ای ایران می درخشد

دیپلماسی منطقه ای ایران می درخشد، بزرگترین چالش کشور بی عدالتی و مسایل معیشتی است، دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با وزیر امور خارجه، دیدار سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل با رییس جمهور برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دیپلماسی منطقه ای ایران می درخشد، بزرگترین چالش کشور بی عدالتی و مسایل معیشتی است، دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با وزیر امور خارجه،   دیدار سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل با رییس جمهور از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه دوم مرداد است.

دیپلماسی منطقه ای ایران می درخشد

حمد صفائی دلوئی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی نوشت:

‏جناب آقای دکتر رئیسی عزیز ؛

همچنان که با حضور امیرعبداللهیان،دیپلماسی منطقه ای ایران می درخشد،انتظار است،در حوزه تولیدات بخش کشاورزی هم این درخشندگی، به رُخ کشیده شود.
‎ دیپلماسی منطقه ای...
‎ ایران قوی...

 

اقتدار ملی ایران، حالا قابل مقایسه با هیچ دوره تاریخی نیست

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
این تصویر اقتدار جمهوری اسلامی، پس از سفر خفت بار و شکست خورده بایدن به منطقه است.

پیام روشن است: بدون ایران، هیچ تصمیمی در منطقه قابل اجرا نیست.
‎ ایران قوی ...

 

بزرگترین چالش کشور بی عدالتی و مسایل معیشتی است

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد بزرگترین چالش کشور در شرایط فعلی گفت: بزرگترین چالش امروز بحث های بی عدالتی، در هم بودن مسایل اداری و عدم اجرای درست نظام هماهنگ پرداخت است. امروز هر وزارتخانه برای خودش تبصره گذاشته است، پرداخت حقوق ها و استخدام ها سامانه درستی ندارد و هر دستگاهی هر طوری که دوست دارد قانون را یا اجرا می کند یا اجرا نمی کند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شایسته سالاری در استخدام نیروها و پست های مدیریتی رعایت نمی شود. اگر بتوانیم سیستم اداری مالی را اصلاح و ساماندهی کنیم و نظام پرداخت های مالی دولتی و کارگری را اصلاح کنیم، راندمان کار دولت و نظام بالا می رود.

 

وی بیان کرد: از دیگر چالش های نظام بحث های معیشتی است که مردم در بحث دسترسی به کالا و دارو دچار مشکل هستند. در بحث دسترسی بیماران خاص به دارو مشکلاتی ایجاد شده است که سلامتی آنها به خطر می افتد و همه اینها باعث به وجود آمدن معضلات اجتماعی می شوند.

 

پاک فطرت تاکید کرد: البته یک سری مسایل اجتماعی همانند سرقت های خرد و ناامنی نیز وجود دارد که بایستی دولت و دستگاه های متولی به این مسایل توجه کنند چرا که این مسایل مردم است را نگران کرده است و در آینده اینها می تواند به نارضایتی های اجتماعی و معضلاتی منجر شود.

 

دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با وزیر امور خارجه

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد. در دیدار پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در زمینه موضوعات مرتبط با دیپلماسی بهداشت گفتگو و تبادل نظر شد.

 

بررسی موضوعات مرتبط با دیپلماسی علمی در دیدار معاون وزیر علوم با امیرعبداللهیان

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد. در دیدار قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان موضوعات مرتبط با دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیگر کشورها مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 

دیدار سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل با رییس جمهور

سعید ایروانی سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل در استانه آغاز ماموریتش در نیویورک با آیت الله سید ابراهیم رییسی دیدار کرد. قرار است سعید ایروانی به عنوان جانشین مجید تخت روانچی به عنوان سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل در نیویورک فعالیت کند.

سعید ایروانی، در مسئولیت‌هایی همچون کاردار ایران در عراق و معاون امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایفای مسئولیت کرده است.

طبق اخبار منتشر شده سعید ایروانی، در جریان مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان در بغداد پایتخت عراق، رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران با طرف سعودی را برعهده داشته است.

در تصویر منتشره از پنجمین دور مذاکرات میان تهران و ریاض در بغداد در اردیبهشت ماه سال جاری، ایروانی در کنار مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق و «خالد الحمیدان» رئیس هیات مذاکره‌کننده سعودی و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان مشاهده می‌شود.

براساس این گزارش، مجید تخت روانچی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای که منجر به توافق برجام شد، از اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به عنوان سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در این سمت مشغول به فعالیت بوده است.

کد خبر 1198964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha