آمادگی ارتش برای همکاری با مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گردآوری اسناد تاریخی

دریادار سیاری با اشاره به اسناد نظامی و تاریخی موجود در ارتش از آمادگی ارتش برای همکاری با مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گردآوری اسناد تاریخی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری، رییس ستاد و معاون هماهنگ‌ کننده ارتش در مراسم انعقاد قرارداد میان ستاد ارتش و مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارتش در زمینه جمع آوری اسناد تاریخی اقدامات گسترده ای انجام داده است، گفت: در ارتش این آمادگی را داریم که با هماهنگی و همکاری نزدیک با مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جمع آوری اسناد تاریخی همکاری داشته باشیم و از امکانات این مجموعه بهره مند شویم.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: کمک می کنیم تا مرکز اسناد از اسناد ارتش استفاده کند. بسیاری از این اسناد در ارتش ناشناخته هستند که با بهره گیری از آن می توانیم در گردآوری تاریخ موثر باشیم.

 

وی گفت: تلاش های ارتش در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن و همچنین در طول دفاع مقدس و بعد از آن، آن گونه که باید و شاید به اطلاع مردم نرسیده است. با توجه به تکلیف ارتش در حفظ تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و بسیاری از این ماموریت ها در این زمینه مردم آن گونه که باید از این ماموریت ها اطلاع ندارند.

 

وی گفت: امیدواریم انعقاد این قرارداد آغاز حرکتی برای تلاش و فعالیت برای گردآوری اسناد تاریخی ارتش باشد و این اسناد به رشته تحریر درآید تا مورد استفاده پژوهشگران قرار بگیرد.

 

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: بسیاری از اسناد از طول عمر بالایی برخوردار هستند و حتی با گذشت بیش از 40 سال هنوز قابلیت بازگویی ندارند. ارتش درصدد جمع آوری اسناد و اقدامات انجام شده و تدابیر رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و کارکنان ارتش است که این طرح با عنوان طرح فتح در حال گردآوری است. همچنین مجموعه دیگری برای جمع آوری اطلاعیه های ستاد ارتش در دوران جنگ در حال گردآوری است.

کد خبر 1198977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha