باران و تند باد لحظه ای پدیده غالب جوی در استان اردبیل خواهد بود

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ضمن تاکید بر صدور هشدار سطح نارنجی برای استان اردبیل، گفت: باران و تند باد لحظه ای پدیده غالب جوی طی ۲۴ ساعت آینده در استان اردبیل خواهد بود.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: ناپایداری های جوی طی 24 ساعت آینده در استان اردبیل افزایش خواهد یافت و تند باد لحظه ای، رگبار باران و رعد و برق و رخداد تگرگ در مناطق مستعد است.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ضمن تاکید بر صدور هشدار سطح نارنجی برای استان اردبیل، تصریح کرد: این سامانه جوی تا عصر روز دوشنبه 3 مرداد در استان فعال خواهد بود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب موقتی و اصابت صاعقه به ویژه در ارتفاعات و دامنه کوه ها از جمله مخاطرات این پدیده جوی طی ساعات آینده است.

 

محمدی تاکید کرد: از همه شهروندان درخواست داریم تا از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیل ها خودداری کنند و دامداران نیز از چرای احشام در دامنه ها و ارتفاعات جلوگیری کنند.

 

وی اظهار داشت: صعود به ارتفاعات برای کوهنوردان نیز خطرناک است و پرواز هواپیماهای سبک و بالگرد نیز متوقف خواهد شد.

 

مدیر کل هواشناسی استان افزود: اعلام آماده باش برای دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای امدادی جهت مقابله با مخاطرات احتمالی نیز برای 24 ساعت آینده پیش بینی شده است.

کد خبر 1199032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha