تئاتر مرصاد، تنها جشنواره ملی تئاتر ایران در حوزه دفاع مقدس است

صفدری، تئاتر مرصاد را تنها جشنواره ملی تئاتر ایران در دفاع مقدس دانست وگفت:این جشنواره به طور مستقیم و ویژه با بحث ترور سر کار دارد و بحث ترور و منافقین امروز زنده‌ترین موضوع جنگی درجهان است و این جشنواره می‌تواند رویکردبین‌المللی و جهانی داشته باشد.

علی صفدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به برگزاری نمایش های خیابانی دوازدهین جشنواره ملی تئاتر مرصاد ،گفت:تئاتر مرصاد امروز باعث جوشش تئاتر کرمانشاه و غرب کشور بخصوص در حوزه تئاتر دفاع مقدس شده و می‌توان گفت تئاتر مرصاد امروز باعث تداوم تئاتر ارزشی در استان کرمانشاه است و حتی آوازه این جشنواره به گوش تمام هنرمندان تئاتر حوزه دفاع مقدس کشور رسیده است.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، افزود: بخش خیابانی جشنواره در روزهای ۲۹تیرماه  لغایت ۵ تیر مرداد ماه در ۴ شهرستان اصفهان، خرمشهر، تهران و اسلام آبادغرب در حال برگزاری است و ۹ گروه نمایش خیابانی  استان های اصفهان( دو گروه)  سیستان و بلوچستان(زاهدان) ، کرمان، لرستان (بروجرد)، همدان، کرمانشاه (اسلام آباد غرب) و خوزستان(خرمشهر) در این جشنواره حضور دارند و مجموعاً ۲۴ نمایش در سطح کشور هم به همین مناسبت انجام خواهد شد. 

 

وی خاطر نشان کرد:یکی از اتفاقات خوب این دوره از جشنواره حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از چهار گروه برگزیده جشنواره و اجرای گروه ها در شهر تهران می باشد که این اتفاق در نوع خود برای جشنواره مرصاد ارزنده است و قرار است گروه های نمایش خیابانی منتخب دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه در تهران به اجرای نمایش بپردازند. 

 

صفدری تصریح کرد: در حال حاضر ۳ گروه نمایشی از اسلام آبادغرب، همدان و بروجرد در شهرستان اسلام آبادغرب حضور دارند  و ۱۲ نمایش برای این گروه ها پیش بینی شده است. 

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: امروز رویدادها و رویکردهای فرهنگی و هنری در جانمایی موقعیت یک شهر در اذهان مردم نقشی کلیدی دارد و جشنواره  ملی تئاتر ملی مرصاد می‌تواند نگاه‌ها را به سمت اسلام آباد غرب و استان کرمانشاه معطوف کند.

کد خبر 1199084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha