‏ بهترین و دائمی‌ترین پایگاه برای مردم نماز جمعه است

‏ اسماعیلی گفت: بهترین و دائمی‌ترین پایگاه برای مردم نماز جمعه است که مدیران باید حضور خود و خانواده‌هایشان را در نماز جمعه در اولویت و راس امور قرار دهند

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «سلمان اسماعیلی» امروز در نشست شورای اداری شهرستان ملایر به مناسبت هفته نماز جمعه گفت: بهترین و دائمی‌ترین پایگاه برای مردم نماز جمعه است که مدیران باید حضور خود و خانواده‌هایشان را در نماز جمعه در اولویت و راس امور قرار دهند.

 

فرماندار ملایر  با اشاره به وجود پنج میعادگاه نماز جمعه در ملایر، حضور حجاج در سفر معنوی حج را پس از چند سال شیوع ویروس کرونا، افزود: چند هزار نفر حجاج از ملایر به سفر حج عازم شدند که این سفرها طریق فرودگاه همدان انجام شد.

وی همچنین به فرا رسیدن ایام محرم اشاره و تاکید کرد: با توجه به شیب صعودی کرونا، دستگاه‌های اجرایی ضمن گرامیداشت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، وظیفه دارند ظرفیت‌ها و امکانات خود را در اختیار هیات‌های مذهبی قرار دهندد.

وی همچنین به سفر رییاست جمهوری طی روزهای آینده به استان همدان اشاره کرد و افزود : چنانچه این سفر در چهار سال دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی تکرار شود، فرصتی بسیار مغتنم است که باید در این زمینه برنامه‌ داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای سفر رئیس جمهور به استان همدان جلسه‌های مفصلی در تهران، استان و شهرستان برگزار شد، بیان کرد: اعتبارات و پروژه‌ها پیش‌بینی شده و در این سفر اعتبار قابل توجهی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

فرماندار ویژه ملایر ضمن تاکید بر اینکه مدیران باید آمادگی صد درصدی برای سفر رئیس جمهور و هیات وزیران و حضور اتفاقی به این شهرستان را داشته باشند، ادامه داد: وزیر معینی که به ملایر سفر می‌کند، به عنوان نماینده رئیس جمهور است.

وی گفت: علاوه بر این پیرو حضور وزیر معین به این شهرستان، دستگاه متناسب با آن وزارتخانه‌ باید بیشترین سهم را بگیرد و دستگاه‌ها آمادگی صد درصدی و تعامل با یکدیگر داشته باشند.

فرماندار ویژه ملایر در ادامه ضمن تبریک و بزرگداشت هفته خبرنگار، از تمامی تلاش‌ها، زحمات، دوراندیشی و نگاه خوب و مثبت خبرنگاران تقدیر کرد و گفت: خبرنگاران این شهرستان همیشه همراه دولت و مردم بوده‌اند.

اسماعیلی تجلیل از زحمات خبرنگاران را وظیفه مهم مدیران این شهرستان دانست و با اشاره به تهدیدات فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: دولت در ملایر من و شما هستیم و باید با طراحی و تدوین برنامه‌های راهبردی متناسب با ذائقه نسل جوان، دلمان برای فرهنگ بسوزد.

وی همچنین از اقدامات شاخص برخی ادارات در اجرای نهضت بزرگ آسفالت تقدیر کرد و یادآور شد: میزهای خدمتی که از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه در میعادگاه نماز جمعه برپا می‌شود، ستودنی است.

معاون استاندار همدان ضمن تاکید بر حضور فعال مدیران در میزهای خدمت سطح شهرستان، گفت: حضور در بین مردم امیدبخش است و مصوبات میزهای خدمت باید از سوی مدیران در موعد مقرر اجرایی شود تا مردم طعم شیرین خدمات را به خوبی لمس کنند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تنش آبی و آبرسانی به ۲۰ روستا با تانکر، ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم نباید تعطیل شود و به واسطه کارهای خوبی که در کشور انجام شده، هر یک از مدیران باید تریبونی برای تبیین شرایط باشند.

اسماعیلی همچتین از نوع عملکرد و برخورد برخی مدیران با ارباب رجوع و ایجاد نارضایتی برای مردم، تاکید کرد: برنامه بازدید سرزده از دستگاه‌های اجرایی در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه عمده مسائل از نوع مدیریت است، از دستگاه‌های متولی اشتغال ابراز گلایه کرد و افزود: آمار اشتغال در این شهرستان روی کاغذ خوب است، اما در بین مردم که حاضر می‌شویم، شاهد بیکاری و گلایه‌مندی مردم از این معضل هستیم.

معاون استاندار همدان ادامه داد: در حوزه مسکن نیز روند عملکرد مورد رضایت نیست و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی به روزمرگی و بخشی‌نگری دچار شده‌اند و هیچ مماشاتی با ادارات نداریم.

اسماعیلی به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی همچون یادواره‌های شهدا، جشنواره آلبالو، همایش پیاده‌روی خانوادگی بزرگداشت هشت هزار شهید استان و ۱۱۰۰ شهید این شهرستان اشاره و تاکید کرد: حدود ۲۲ هزار نفر در این همایش ثیت‌نام کردند.

«حجت الاسلام محمدباقر برقراری »نیز گفت:  آیه مباهله رنشانه حقانیت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان است و اگر ما سرچشمه اعتقادی خود را تقویت کنیم، در مقابل تهدیدات و توطئه های دشمن محفوظ و مصون می مانیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به هفته بزرگداشت نماز جمعه مطرح کرد: نماز جمعه محل عطر افشانی معنویت و دو خطبه این نماز جز اذکار خداوند است.

وی با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه با وجود دربرگیری مسائل سیاسی و اجتماعی جهان اسلام ذکر خداوند است، افزود: نماز جمعه یکی از ویژگی های روز جمعه است که می تواند زمینه ساز ظهور صاحب جمعه باشد.

برقراری با بیان اینکه خداوند در دو مورد از احکام دین سوره نازل کرده است، گفت: این دو سوره شامل سوره های حج و جمعه است و نشان می دهد که روز جمعه یکی از اعیاد است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اهمیت حضور چشمگیر و آگاهانه مردم در نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه بسیار با اهمیت و پر برکت است پس باید برای شرکت در نماز جمعه مداومت داشت و نباید آن را دست کم گرفت.

وی خواستار شرکت مسئولان و مدیران شهرستان به همراه خانواده هایشان در نماز جمعه شد و تصریح کرد: نماز جمعه پشتیبانی نظام است و ما با نماز جمعه فرزندان مان را به انقلاب و ارزش ها علاقمند کرده و بیمه بصیرتی، اعتقادی و تربیتی می کنیم.

برقراری نماز جماعت، نماز جمعه، نماز عید فطر و نماز عید قربان را از جمله اجتماعات مسلمانان در دین اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: نماز جماعت با همه تاکیدات مستحب است اما نماز جمعه واجب است.

امام جمعه ملایر نماز جمعه کشور را جزء بهترین نماز های جمعه در جهان اسلام دانست و مطرح کرد: به تعبیر سوره توبه عصبانی کردن دشمن عمل صالح است.

وی با اشاره به 5 شهید محراب نماز جمعه را جزء اعمال صالح برشمرد و گفت: خلوت شدن نماز جمعه آب به آسیاب دشمن ریختن است.

امام جمعه ملایر حضور کارکنان یک اداره در نماز جمعه را به مثابه برپایی میز خدمت دانست و تاکید کرد: اگر قرار است از کارمندان یک اداره تجلیل شود، این تجلیل در نماز جمعه انجام شود.

برقراری با تاکید بر اینکه مردم با مسئولان هیچ فرقی نداشته و مسئولان فرزندان این مردم هستند، تصریح کرد: مردم و مسئولان در کنار یکدیگر یک خانواده هستند.

کد خبر 1199111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha