طرح ۳۱۳ با تأکید بر امدادگری دینی امسال در دو هزار روستای کشور اجرا می شود

حجت الاسلام هرمز با اشاره به اینکه کمیته امداد از سال گذشته این طرح را ابتدا در ۳۱۳ روستا در استان های مختلف به صورت آزمایشی آغاز کرد؛ گفت: با توجه به موفقیت های طرح امسال در دو هزار روستا اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام حسین هرمز، یکشنبه(2 مرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گزارشی از « طرح 313» داد و افزود: این طرح توسط روحانیون و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه انجام می شود.

 

 

مشاور امور روحانیون رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد از سال گذشته این طرح را ابتدا در 313 روستا در استان های مختلف به صورت آزمایشی آغاز کرد؛ گفت: با توجه به موفقیت های طرح امسال در دو هزار روستا اجرا می شود.

 

 

وی با بیان اینکه در این طرح به دنبال  راه اندازی شبکه ملی امداد فرهنگی هستیم؛ تصریح کرد: طرح با محوریت روحانیون به اتفاق همسران آنها و مساجد و ارائه خدمات ارزنده ای انجام می شود.

 

 

حجت الاسلام هرمز ادامه داد: امروز کار فردی و بعضاً گروهی جواب نمی دهد و باید تشکیلاتی کار کرد و برای همین طرح 313 امداد با همکاری سازمان تبلیغات و حوزه های علمیه انجام می شود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه در خدمت رسانی به محرومین همه باید دست به دست هم بدهند؛ اولویت اجرای طرح 313 را روستاها دانست که خدمات رسانی به آنها با موانع متعددی همراه است.

 

 

مشاور امور روحانیون رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور؛ طرح 313 را خانواده محور، مسئله محور و تربیت محور دانست گفت: روحانیون در این طرح به صورت کاملاٌ هدفمند جهت احصای مشکلات اجتماعی و فرهنگی  و... محرومین با خانواده های آنان مرتبط می شوند.

 

 

وی از تدوین برنامه ای پنج ساله در حوزه های مختلف خبر داد که طی آن 10 هزار مُبلغ خانواده در پنج سال آینده وارد خانواده های امداد شود؛ افزود: دوره های مجازی جهت دانش افزایی و مهارت روحانیون طرح در حال برگزاری است.

 

 

حجت الاسلام هرمز ادامه داد: به دنبال این هستیم در نمونه طرحی چون 313 تولید دانش امدادگری فرهنگی شود زیرا مددکاری دینی در اصول و مبانی متفاوت از مددکاری اجتماعی است.

 

 

وی ادامه داد: مددکاری دینی در سبک و سیره اهل بیت خاص و محور آن توحدیدی است برخلاف مددکاری اجتماعی که انسان محور است.

 

 

مشاور امور روحانیون رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در پایان بیان کرد: تجربه نگاری این رویداد برای ما مهم است و در این راستا کتابچه ای کوچک از تجربه اجرای این طرح در سال گذشته تهیه شده و در ادامه نیز دنبال می شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم در این دیدار طرح 313 را به جهت تبلیغ چهره به چهره بسیار خوب دانست و گفت: امروز یکی از بهترین تبلیغات و در عین حال از مؤثرترین و مخرب ترین برنامه های دشمن را تبلیغ چهره به چهره دانست.

 

کد خبر 1199112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha