كرمانشاه بهشت سرمايه گذاري كشور است

امیری مقدم،گفت: دعوت از سرمايه گذاران براي ايجاد كارآفريني و تقويت تولید در استان به عنوان بهشت سرمايه گذاري کشور است و مشوق هاي متعددي براي كارآفرينان در نظر گرفته شده و ما از هيچ حمايتي براي تسهيل در توليد دريغ نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در كرمانشاه؛ اولين نشست صميمي نخبگان، كارآفرينان و مسئولان كرمانشاهي مقيم تهران با هدف بهره گيري از توان، ظرفیت و خرد جمعي در راستاي رفع مشكلات مردم و توسعه استان با حضور استاندار کرمانشاه در مسجد الزهرا(س) پايتخت برگزار شد.

 

بهمن امیری مقدم در اين مراسم ضمن تبريك ايام عيد غدير و لزوم اتحاد و اخوت هر چه بيشتر كرمانشاهيان براي مهار مشکلات ریشه دار و بزرگ استان کرمانشاه و تسریع در توسعه همه جانبه استان ،گفت: امروز كرمانشاه بعنوان سينه ستبر و چهره زيباي ايران اسلامي عزيز، دچار كمبودها و مشكلاتي است كه جبران و رفع آنها، دلسوزي، همدلي و همراهي تمام شخصیت ها، احزاب و جريان هاي فكري و موثر استان و همچنين پاي كار آمدن نخبگان را مي طلبد.

 

وی در بخش ديگري از سخنان خود ضمن دعوت از سرمايه گذاران براي ايجاد كارآفريني و تقويت تولید در استان به عنوان بهشت سرمايه گذاري کشور ،خاطر نشان کرد:مشوق هاي متعددي براي كارآفرينان در نظر گرفته شده و ما از هيچ حمايتي براي تسهيل در توليد دريغ نخواهیم کرد.

 

اميري مقدم همچنين با ارائه گزارشي از عملكرد ٦ ماهه اخیر در استان كرمانشاه و گلايه از برخي كم كاري های گذشته در پيگيري مصوبات سفر رهبر انقلاب، تصریح کرد: ١١ سال از سفر رهبر معظم انقلاب مي گذرد اما هنوز خبری از آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهيتا به عنوان مصوبه کلیدی این سفر نیست. البته در دولت آيت الله رئيسي رايزني هاي متعدد و گسترده اي براي راه اندازي صنايع، پالایشگاه و پتروشيمي های استان صورت گرفته است كه اين مهم تاثير بسزايي در اشتغالزايي خواهد داشت.

 

استاندار کرمانشاه ،اظهار کرد: برگزاري مداوم جلسات قرارگاه عملياتي آبرسانی به جهت رفع مشكلات و مدیریت تنش آبي استان، ساماندهي بازارچه های مرزي استان از جمله پرويز خان و سومار، پيگيري سامانه گرمسيري و سردسيري استان به منظور تقويت بخش كشاورزي، راه سازي، تلاش براي رفع مشكلات باقي مانده از زلزله سرپل ذهاب، افزايش سرانه ورزشي و پيگيري طرح بر زمين مانده تله كابين از ديگر اقدامات مدیریت ارشد استان بود که امیری مقدم به آن اشاره کرد.

 

وی همچنين با اشاره به سفر پر بركت رييس جمهور به استان کرمانشاه، گفت: يكي از طرح هايي كه به دستور شخص رييس جمهور بدنبال تكميل آن هستيم، طرح مونوريل و قطار شهري است كه در حال پيگيري است.

 

امیری مقدم در ادامه از راه اندازی قرارگاه عملیاتی اشتغال در استان به عنوان مهم ترین مصوبه و دستاورد سفر رییس جمهور به استان یاد کرد و افزود: متاسفانه کرمانشاه همواره با معضل بیکاری درگیر بوده و وضعیت خوبی در این زمینه در سطح کشور ندارد و نیاز است که اقدام جدی در زمینه رفع این معضل صورت گیرد.

 

وی  گفت: راه اندازی این قرارگاه پیشنهاد خود استان بود و ماه هاست روی آن کار کرده ایم و امیدواریم این قرارگاه بتواند منشا خیر برای استان شده و آمار بیکاری آن را کاهش دهد.

 

استاندار كرمانشاه ساخت مسكن را هم عزم جدي دولت در استان دانست و گفت: سهم ٤ ساله كرمانشاه در ساخت مسكن ١٢٠ هزار واحد است كه در طول همين مدت عمليات اجرايي ساخت  ٣٨ هزار واحد كليد خورده است.

کد خبر 1199156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha