مباهله در ویترین عرش ثبت شده است/قدرت دعا را هیچ موشک و سلاح مدرنی ندارد

امام جمعه موقت تهران گفت: موضوع مباهله از مرزهای مسلمانان بیرون رفت زیرا پای مسیحیان نجران در میان بود. مباهله آن قدر قشنگ است که در ویترین عرش ثبت شده است و برای همیشه در تاریخ دیدنی است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت روز مباهله امروز (یکشنبه، دوم مرداد) با حضور جمع کثیری از دانشجویان، استادان و طلاب حوزه های علمیه تهران و به همت بنیاد بین المللی غدیر در مسجد دانشگاه افسری امام حسین (ع) برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در این همایش با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر این توفیق را دارد که همه ساله در ماه ذی الحجه ویژه برنامه های مختلفی با محوریت موضوع ولایت و امامت برگزار کند، اظهار کرد: چند سال است که برنامه های بزرگداشت دهه ولایت و امامت و عید بزرگ عید غدیر خم را با همکاری مجموعه های مختلف از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می کنیم.

 

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: این بنیاد چند سال است که برنامه های بزرگداشت روز مباهله را نیز برگزار می کند. یک سال این برنامه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، سال بعد در مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی و یک سال هم در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ازگل برگزار شد و امسال این توفیق را داریم که با همکاری دانشگاه افسری امام حسین (ع) مراسم بزرگداشت روز مباهله در جمع شما عزیزان پاسدار و حوزوی برگزار می شود.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه حضرت آدم (ع) خلقت ویژه ای داشتند و پشتوانه ایشان در خلقت وجود خمسه مبارکه طاهره(ع) و وجود نازنین حضرت امیرالمومنین (ع) بود، تصریح کرد: این حقیقت را شیعه و سنی نیز نقل کرده اند که پشتوانه خلقت حضرت آدم (ع) و آغاز حکومت ایشان وجود مقدس و نازنین امیرالمومنین علی (ع) است که بعد از آن جریان غدیر دومین اتفاق پر آوازه در عرصه حکومت و در طول تاریخ است.

 

وی اضافه کرد: هزاران حاجی در آن گرمای طاقت فرسا در منطقه غدیر خم دور هم جمع شده اند تا پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) با دستور الهی ولایت امامت امیرالمومنین (ع) را به همه معرفی کند.

 

وی ابراز کرد: این موضوع نشان می دهد که مسئله هدایت و رهبری و مدیریت بر دل ها و مدیریت بر اندیشه ها و مدیریت بر جسم و جان و مدیریت بر فرهنگ چقدر مهم است. موضوع ولایت و امامت اکسیری است که بدل ندارد. اگر انسان ها در این زمینه کوتاهی کنند و در مسیر ولایت و امامت قرار نگیرند و در این زمینه کوتاه بیایند به جباران، قاتلان، مفسدان و جنیان گرفته می شوند. حکومت کشتی نجات است. آدم(ع) از بهشت بیرون شد اما به واسطه کلماتی که در دل ایشان تلقین شد، حکومت شان آغاز شد. این حقیقت را بزرگان اهل سنت نیز گفته اند و علمای شیعه نیز مطرح کرده اند که کلماتی که بر حضرت آدم تلقی شد، قسمی بود که خداوند ایشان را به پنج تن آل عبا (ع) دادند. در حکومت آدم (ع) نیز در ماجرای خلقت و آغاز حکومت ایشان نیز پرچم ولایت امیرالمومنین علی (ع) نقش مهمی دارد. مسئله خلافت حضرت آدم (ع) در میان فرشتگان بود که طی آن یک نفوذی نیز معرفی شد، نفوذی ای که تاکنون در برابر جریان توحید ایستاده است و منشأ جریان لیبرال شده است اما صحنه غدیر صحنه زیبا و قشنگ دیگری بود؛ جریان غدیر در میان مومنان و حجاج اتفاق افتاد.

 

صدیقی ادامه داد: موضوع مباهله از مرزهای مسلمانان بیرون رفت زیرا پای مسیحیان نجران در میان بود. مباهله آن قدر قشنگ است که در ویترین عرش ثبت شده است و برای همیشه در تاریخ دیدنی است.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه به ماجرای واقعه مباهله اشاره کرد و گفت: ولایت ائمه اطهار (ع) با امیرالمومنین (ع) آغاز شد و با حضرت مهدی (عج) پایان می یابد. حضرت مهدی (عج) همه را سر سفره عبودیت خداوند پذیرایی و همه عالم را از عدل و داد پر می کنند در حالی که همه عالم از ظلم و جور و فساد پر شده است.

 

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) از سوی خداوند مامور شده بودند تا کلمه الله و مفهوم بزرگ توحید را به همه ابلاغ کنند. از جمله طوایفی که پیامبر (ص) مامور شده بودند این حقیقت را به آنها ابلاغ کند، مسیحیان نجران بودند. پیامبر(ص) مامور شدند به ابلاغ خضوع و تبعیت مردم در برابر حکومت اسلام. مسیحیان نجران هم ثروت زیادی داشتند و هم خود را مقید به کتاب خود یعنی انجیل می دانستند، بنابراین، اهل فرهنگ نیز بودند و بر همین اساس متاسفانه ابلاغ رسول الله(ص) را برنتافتند. این مسیحیان با شکوه و فر فراوان در برابر پیامبر(ص) قرار گفتند و پیش خود این تصور را می کردند کسانی که نزد پیامبر(ص) هستند و مادی گرا می باشند، تحت تاثیر این زرق و برق و شکوه و فر آنان قرار گیرند. آنها نمی دانستند پیامبر (ص) با ولایت اش برترین انسان ها را تربیت کردند، کسانی که به هیچ وجه تحت تاثیر زرق و برق دنیا و امکانات و رفاه دنیا قرار نمی گیرند.

 

وی اضافه کرد: خداوند آدم را از رحم مادر و از صلب پدری نیز نیافرید بلکه او را از خود خاک خلقت کرد. قدرت خداوند سبب ساز است و در موضوع حضرت آدم نیز سبب خلقت اراده خداوند بود. پیامبر (ص) از همین حقیقت خلقت و آغاز حکومت آدم برای مسیحیان برهان و دلیل آورد ولی دل هایی که نخواهد حق را بپذیرد به هیچ وجه حق پذیر نیست. خداوند اما با قدرت با آنان روبرو می شود. ما قدرت خداوند را در انقلاب و دفاع مقدس مشاهده کردیم، در واقعه طبس قدرت خداوند را دیدیم، در فتنه 78 و در فتنه 88 نیز قدرت خداوند را مشاهده کردیم، همان خداوندی که با اراده خود حاج قاسم را بر داعش و داعشیان پیروز کرد، همان خداوندی که با اراده او شهید همت و شهید باکری ها را خلق کرد.

 

صدیقی ادامه داد: پیامبر (ص) در حادثه مباهله برترین انسان ها را با اراده خداوندی خود به میان آورد. این حادثه چیزهایی نو داشت. هیچ پیامبری را سراغ نداریم که با حضور همه اعضای خانواده خود به مبارزه با دشمنان اش برود. این موضوعی است که البته کمتر در منبرها گفته می شود.

 

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت دعا در درگاه الهی و عرش الهی گفت: قدرتی که دعا دارد، هیچ موشکی و هیچ سلاح مدرنی ندارد. امیرالمومنین (ع) همیشه خط شکن و مرد کارزار و مرد سرنوشت بودند. همیشه ایشان سرنوشت کار را مشخص می کردند. ایشان با قدرت دعا در دل ها نفوذ می کردند که در دل گشایی و نفوذ بر دل ها نفس و نظر و باطل لازم است. نور پیامبر (ص) در وجود خمسه مقدسه طاهره(ع) وجود داشت. ما در مشکلات اقتصادی، مشکلات سیاسی، مشکلات خانوادگی و مشکلات تربیتی چشم مان نباید به ظاهر امر باشد و هر جا کم آوردیم باید به دعا پناه ببریم. دعایی که از دل های سوخته و مومنان به عرش خدا می رسد و عرش را می لرزاند.

 

وی ادامه داد: در مسئله کرامت و در مسئله ولایت و امامت زن و مرد نمی شناسد و از همین روست که نور الهی و نور پیامبر در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) نیز متجلی شد. خداوند در واقعه مباهله سه گروه و پنج تن را به مصاف دشمنان فرستاد. خمسه طاهره(ع) برای همیشه نور هستند و در دل مردم نفوذ دارند. ما در جریان انقلاب اسلامی، در جریان طبس، در جریان دفاع مقدس، در فتنه 77، در فتنه 88 و در مقابله با فتنه و جریان داعش این نور را مشاهده کردیم.

 

صدیقی افزود: اسقف اعظم مسیحیان و رهبر گروه مسیحیان در جریان مباهله به قامت پیامبر(ص)، سیمای نورانی علی(ع) و چهره نورانی حسنین (ع) نگاه کرد و یک بانوی مکرمه را در میان آنان دید. رهبر مسیحیان نجران از اطرافیان اش پرسید این افراد که همراه پیامبر(ص) هستند چه کسانی هستند؟ اطرافیان او یک به یک خمسه مقدسه طاهره را معرفی کردند. اسقف اعظم گفت من نوری در این اصحاب می بینم که اگر اینها دست به دعا بردارند، نسل مسیحیت تا روز قیامت از بین می رود.

 

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر افزود: قرآن کریم در آیه مباهله نور قدرت و اراده خود را نشان داد، نوری که در وجود پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س)، امام حسن(ع) و امام حسین (ع) متجلی شد و توحید و اراده الهی در وجود این پنج نور بزرگوار را مورد نمایش قرار داد. اگر اراده می شد همه کسانی که در روز مباهله در برابر پیامبر(ص) ایستادند بر اساس ولایت تکوینی نابود می شدند. اگر شما در این 43 سال همه قدرت های تکوینی به مصاف انقلاب اسلامی آمدند و شکست خورده اند به پشتوانه همین ولایت تکوینی است و اراده قدرت الهی است. این ولایت است که حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای توانست انقلاب را به خوبی مدیریت کند. شما نمی دانید حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای چه سوزی، چه جمکرانی و چه وصلی و چه اتصالی دارد؟ این دست غیب امام زمان (عج) است که انقلاب ما حفظ شده است. خداوند با اراده خود سپاه ما، شما عزیزان ما، حوزه های علمیه و انقلاب ما را حفظ کرده است. شما عزیزان سپاهی که سرداران آینده و نظام هستید و جان خود را در کف دست گرفته اید از منافقان داخلی و دشمنان خارجی هیچ واهمه ای نداشته باشید.

 

صدیقی ادامه داد: ما به لطف خدا و دست غیب امام زمان(عج) و مدیریت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای از فتنه های مختلف عبور کرده ایم و از این پیچ تاریخی نیز عبور خواهیم کرد.

 

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر خطاب به پاسداران دانشجوی حاضر در مراسم بزرگداشت روز مباهله گفت: شما برگ های شجره طیبه هستید، به خود افتخار کنید، شما زینت ولایت و امامت و مدافعان ولایت و امامت و حرم هستید.

 

بنا بر این گزارش، «حسین ظریف منش» نیز در مراسم بزرگداشت روز مباهله که به همت بنیاد بین المللی غدیر در مسجد دانشگاه افسری امام حسین (ع) برگزار شد با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر این افتخار را دارد که چندین و چند سال است در خدمت ولایت امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار (ع) است، گفت: ما همه ساله برنامه های بزرگداشت دهه ولایت و امامت را با همکاری ده ها دستگاه و سازمان و صدها مجموعه مردمی و بسیجیان عزیز در نقاط مختلف ایران و جهان برگزار می کنیم.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با تشکر از مدیریت دانشگاه افسری امام حسین (ع) افزود: این بنیاد همه ساله برنامه های خود را در نقاط مختلف تهران برگزار می کند و ویژه برنامه بزرگ خود به مناسبت روز مباهله را در مراکز مهمی همچون آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) و برخی از حوزه های علمیه برگزار می کرد و امسال نیز این توفیق را داشتیم که در جمع شما پاسدار دانشجو مراسم بزرگداشت مباهله را برگزار کنیم.

 

ظریف منش با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر امسال نیز مسابقات کتابخوانی و فرهنگی را با همکاری مجموعه های مختلف برگزار کرد، گفت: یکی از این مسابقات پویش خانواده علوی بود که به همت بنیاد بین المللی غدیر و با همراهی مجموعه همراه اول از ولایت امام هادی (ع) تا امروز برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، مراسم قرعه کشی برگزیدگان مسابقه بزرگ پویش خانوده علوی امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، سردار حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و جمعی از فرماندهان سپاه و نماینده همراه اول در پایان جشن بزرگ روز مباهله در مسجد دانشکده افسری امام حسین (ع) برگزار شد.

کد خبر 1199222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha