اختصاص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل کتابخانه مرکزی اراک

مهدیان پور از اختصاص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح کتابخانه مرکزی اراک در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سکینه خاتون مهدیان پور» با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان مرکزی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح کتابخانه مرکزی استان تخصیص یافته است، گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح فرهنگی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های استان مرکزی با اشاره به اینکه در سفرهای رئیس جمهوری، اعتبار مناسبی برای تمامی طرح های عمرانی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اختصاص یافته است، ادامه داد: این بودجه به این منظور است تا از این طرح‌ها که مربوط به بیت المال است بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد .و حلاوت این فضاهای فرهنگی که از دولت‌های قبل نیمه تمام باقی مانده به ثمر بنشیند.

 

وی در ادامه به مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی اشاره کرد و افزود: ۱۳ طرح و پروژه فعال در استان وجود دارد که ایجاد کتابخانه مرکزی اراک با ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع بنا، از پروژه های شاخص است و این طرح در هفت طبقه شامل ۲ طبقه پارکینگ و پنج طبقه فضاهای متنوع کتابخانه ای در حال احداث است و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح با اعتبارات تملک سرمایه ای استان آغاز شده است، ادامه داد: با توجه به اهمیت پروژه که بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور می باشد، اختصاص بودجه در سفر ریاست محترم جمهور اتفاق فرخنده ای برای دوستداران فرهنگ استان است.

 

مهدیان پور گفت: امیداریم با تخصیص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر ریاست جمهوری هرچه سریعتر این پروژه عظیم فرهنگی به بهره برداری برسد و پس از تکمیل و تحویل ساختمان، فرآیند تجهیز، جذب نیرو و خرید منابع توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز خواهد شد.

کد خبر 1199226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha