طرح مسکن‌سازان غدیر در دزفول جهت ساخت مسکن برای جوانان با کمک خیرین آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: طرح مسکن‌سازان غدیر جهت ورود خیرین برای ساخت مسکن برای جوانان با اشراف امام جمعه شهرستان دزفول اجرا می‌شود.

«حجت‌الاسلام حسین عبداللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول در اینباره اظهار کرد: امسال مراسم غدیر بسیار باشکوه در سراسر کشور برگزار شد لذا در بحث حماسه غدیر نیاز به یک کار بزرگ بود که در این راستا حماسه جهادی مسکن سازان غدیر مطرح و کارشناسی شده است تا در دزفول اجرا شود.

 

امام جمعه موقت دزفول افزود: در شهرستان دزفول خیران در حوزه‌های مختلف ورود کرده‌اند اما با توجه به افزایش مبلغ اجاره بها و قیمت خرید مسکن در دزفول تا کنون در این مقوله اقدامی نشده است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر مواردی همچون تشویق جوانان به افزایش جمعیت و یا نگرانی نسبت به پیر شدن جمعیت و نگرانی بابت کاهش آمار ازدواج وجود دارد که یکی از عوامل اصلی این موضوعات مسائل اقتصادی مربوط به افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها است.

 

حجت الاسلام عبداللهی اضافه کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر قیمت اجاره بها افزایش یافته به گونه‌ای که برای یک واحد مسکونی کوچک قیمت رهن و اجاره آن از صد میلیون تومان کمتر نخواهد بود لذا بسیاری از جوانان توان تامین این مبالغ را ندارند و به همین منظور موضوع طرح مسکن سازان غدیر مطرح و کارشناسی شده تا گامی در حل این مشکل با کمک خیران صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار اقدامات خیرات عظیم در شهرستان تاکنون در تامین مسکن جوانان توسط خیران انجام نشده است ابراز کرد: کارشناسان طرح مسکن سازان غدیر با توجه به جمعیت دزفول اعلام کردند اگر ۲ هزار خیر ماهیانه مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به مدت ۲۴ ماه پرداخت کنند طی این مدت با احتساب هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی به مبلغ هشت میلیون‌ تومان در طی این مدت ۱۲ واحد مسکونی برای جوانان می‌توان ساخت. 

 

امام جمعه موقت دزفول عنوان کرد: بررسی شده که این اقدام یعنی طرح مسکن سازان غدیر مردمی شود که در این صورت اگر ۲۰ هزار نفر از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری، ماهیانه مبلغ ۵۰ هزار تومان پرداخت کنند هر ماه یک مسکن برای جوانان ساخته و طی ۲ سال ۲۴ مسکن تهیه خواهد شد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهمیت این موضوع برنامه‌ریزی شده تا مسکن سازان غدیر تحت اشراف امام جمعه محترم شهرستان آغاز شود و در این راستا خیرین زیادی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

کد خبر 1199238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha