بازبینی فوری نقاط حادثه خیز استان کرمان در سیل/ دستور استاندار به آماده باش فرمانداران و شهرداران

استاندار کرمان بر آماده باش شهرداری ها و دهیاری ها هم تاکید و بیان کرد: پیش بینی حجم بارندگی ها و خسارات احتمالی به تفکیک شهرستان ها برای فرمانداران ارسال شود تا آمادگی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نشست ستاد مدیریت بحران استانداری، یکشنبه(۲ مردادماه) با سه دستور کار تشکیل شد.

 

 

 

در این نشست ورود سامانه قوی بارشی به استان و اقدامات پیشگیرانه از سیل؛ وضعیت تولید برق استان با توجه به گرمای هوا و بخشنامه وزیر کشور در خصوص شناسایی و ارزیابی ساختمان های ناایمن بحث و بررسی شد.

 

 

 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این نشست با تاکید بر لزوم برآورد و آمار دقیقی از میزان بارندگی ها و نقاطی که درگیر این سامانه می شوند؛ گفت: شهرستان هایی که احتمال خطر بیشتری در آنها وجود دارد باید اعلام شوند.

 

 

 

وی اعلام کرد: فرمانداران به هیچوجه از حوزه کاری خود خارج نشوند به ویژه فرمانداران شهرستان هایی که خطر بیشتری در آن وجود دارد ۲۴ ساعته در دسترس باشند و نقاط حادثه خیز، پل ها و مسیل هایی که احتمال طغیان رودخانه است بازبینی و در صورت لزوم آزادسازی کنند.

 

 

 

فداکار ادامه داد: سیل بند و استحکام و هر اقدامی که باید، زودتر انجام و به مردم هشدار داده شود و صدا و سیما اطلاع رسانی جدی کنند زیرا نمی ارزد جان آدم ها به خطر بیفتد.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه آمادگی کمک به جنوب استان وجود داشته باشد و تجهیزات به نقاطی که نیاز است منتقل شود و لودر قبل از هر چیز به درد می خورد.

 

 

 

استاندار کرمان بر آماده باش شهرداری ها و دهیاری ها هم تاکید و بیان کرد: پیش بینی حجم بارندگی ها و خسارات احتمالی به تفکیک شهرستان ها برای فرمانداران ارسال شود تا آمادگی وجود داشته باشد.

 

 

 

محمد نکو آمال، مدیرکل هواشناسی استان کرمان از  رصد نقشه های هواشناسی و وجود هشدارهای زرد و قرمز خبر داد و گفت: این بارش ها ار سه شنبه جاری ملموس تر و به تدریج کل استان را دربرمی گیرد.

 

 

 

وی از احتمال وقوع خسارت در برخی از نقاط استان خبر داد و گفت: کرمان استانی است که بیشترین دریافت را از سامانه جاریِ بارشی در کشور دارد.

 

 

 

نکوآمال با بیان اینکه جنوب استان شرایط متفاوتی دارد زیرا تحت تاثیر دو سیستم هواشناسی "سودانی" و "مونسونی" است؛ اظهار کرد: به این دلیل جنوب از نظر بارش های سیل آسا شرایط خاصی دارد.

 

 

در این نشست همچنین تعطیلی ادارات استان در روزهای پنجشنبه با توجه به ناترازی صنعت برق برای  پنج تا ۶ هفته آینده ارائه و قرار شد معاونین عمرانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آن را بررسی کنند.

کد خبر 1199251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha