نماز جمعه به عنوان یک عامل بازدارنده آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد

هاشمی مهر گفت: نماز جمعه می تواند بهترین محرک اجتماعی برای حضور نوجوانان و جوانان باشد و به عنوان یک عامل بازدارنده در آسیب های اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی مهر» ظهر امروز (2 مرداد ماه) در نشست دستگاه‌های فرهنگی و هنری که به مناسبت گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور و با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه پایگاه و جایگاه ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، عبادی و سیاسی برای مردم و جامعه بوده که خطیب جمعه مسائل سیاسی، فرهنگی و اعتقادی را مطرح و همچنین پیگیر مطالبه به حق مردم نیز هستند.

 

معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نماز جمعه و فعالیت‌های ستاد باید متفاوت تر از سایر مناطق استان باشد، گفت : توجه به اینکه خطیب نماز جمعه مرکز استان نماینده ولی فقیه در استان بوده که اهمیت موضوع را دو چندان می کند و از طرفی مرکز استان متفاوت تر از سایر شهرستان های کوچک خواهد بود و حضور مردم می‌تواند در این رویداد فرهنگی، سیاسی و ارزشی اثرگذاری بالایی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: انتظار داریم ستاد نماز جمعه در زمینه برپایی نماز تبلیغات لازم را در نظر داشته باشد و تلاش کنند که در این راستا از ظرفیت جوانان به بهترین نحو استفاده کنند.

 

هاشمی مهر یادآور شد: با توجه به اینکه عمده مشکلات جامعه در زمینه جوانان بوده و متاسفانه فاصله گرفتن آنها از مسائل اعتقادی و دینی و روی آوردن به فضای مجازی، بت پرستی و غرب گرایی که متاسفانه امروز در جامعه ما بسیار رواج پیدا کرده و همه آسیب های اجتماعی امروز گریبان گیر جامعه بوده و نماز جمعه می تواند بهترین محرک اجتماعی برای حضور نوجوانان و جوانان باشد و به عنوان یک عامل بازدارنده در آسیب های اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلوییه و بوییراحمد افزود: لازمه آن کار، فعالیت و تلاش ما مسئولان به عنوان متولی آن ضرورت داشته و دشمن به شدت در حال تخریب نسل جوان بوده، زیرا به صورت فیزیکی و جنگ افزارهای نظامی نتوانست کاری از پیش ببرد، بنابراین به رویکردها و برنامه‌های فرهنگی روی آورده و این مسئولیت ما را در این ستاد چند برابر کرده است.

 

وی از ستاد نماز جمعه مرکز استان خواست که برای همه طول سال برنامه داشته باشد و همچنین از شهرداری درخواست کرد جهت سرویس ایاب و ذهاب نمازگزاران نیز همکاری لازم را داشته باشد.

 

هاشمی مهر از برپایی میز خدمت در نماز جمعه سخن به میان آورد و گفت: صدا و سیما نیز می‌تواند به مناسبت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه اطلاع رسانی و میزگردهای لازم را نیز داشته باشد.

 

معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اوج گیری کرونا، ضرورت دارد در فضاهای بسته از ماسک استفاده شود و استقرار اکیپ های پزشکی در مکان هایی که ضرورت دارد نیز در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1199252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha