پویش ملی «نسیم احسان» در استان مرکزی آغاز شد

پویش ملی اهدای وسایل گرمایشی به مناطق کمتر برخوردار با عنوان «نسیم احسان» امروز (۲ مرداد) با حضور نماینده ولی فقیه، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و برخی از مدیران استانی استان مرکزی در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در این مراسم با اشاره به اینکه این پویش می تواند کمک شایانی به اقشار کم برخوردار داشته باشد گفت: شناسایی افراد کم برخوردار و رسیدگی به این عزیزان امری ضروری است و باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی محله ها از نظر تاهل، ازدواج و سایر اطلاعات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم استان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بسیج، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان تهیه شود، ادامه داد: این مهم سبب حذف موارد تکراری و خدمت رسانی هر چه بهتر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۴ منطقه حاشیه نشین در استان مرکزی وجود دارد، ادامه داد: اقداماتی از جمله توزیع وسایل گرمایشی، توزیع بسته‌های معیشیتی و وسایل گرمایشی در مدت ۲ سال گذشته در این مناطق انجام شده است.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه سازماندهی امکانات نیز باید با اولویت توسط دستگاه‌های مربوطه دنبال شده است، ادامه داد: همه کمک ها و خدمت رسانی ها باید با حفظ امانت داری، صداقت و شان و کرامت انسانی این عزیزان انجام شود.

 

سهم استان از پویش نسیم احسان ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال است

در ادامه این مراسم «مجتبی تهامی» نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این راستا گفت: پویش احسان توسط بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در سطح کشور آغاز و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پویش اختصاص یافته که سهم استان از این پویش ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه ۲۳۰ دستگاه لوازم سرمایشی از جمله پنکه و کولر در راستای اجرای پویش احسان در استان مرکزی خریداری شده است، افزود: این وسایل توسط گروه‌های جهادی و مردمی در بین مردم توزیع می‌شود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه یک میلیارد ریال نیز در این پویش برای تعمیر لوازم سرمایشی مردم در محله‌های کمتر برخوردار استان مرکزی اختصاص یافته‌ است،ادامه داد: امید است بتوانیم با این برنامه ها کمک شایانی به نیازمندان و محرومین داشته باشیم.

 

این مقام مسئول به پویش های طرح اکرام و غدیر نیز اشاره کرد و گفت: سال ۹۸ دو رزمایش و سال ۹۹ نیز پنج رزمایش با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برگزار و ۱۲۰ هزار بسته معیشتی توسط این ستاد در بین اقشار محروم جامعه توزیع شد.

کد خبر 1199297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha