ورزش به مددجویان امید، شادابی و انگیزه می دهد

دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت:‌ روح مردانگی و فتوت حاکم بر ورزش های زورخانه ای و پهلوانی، به مددجویان، امید، شادابی و انگیزه مثبت می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ غلامعلی دهشیری در آیین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندانی سراسر کشور در یزد، اظهار داشت: استفاده از مجازات حبس بر اساس قوانین در برخی موارد اجتناب ناپذیر است، اما باید با بهره گیری از آموزش های فرهنگی و اعتقادی و استفاده از ظرفیت ورزش های پهلوانی با تأسی به مولای متقیان، روح و روان مددجویان را برای بازگشت به جامعه، آماده کرد.

وی با اشاره به وجود زیر ساخت های مطلوب ورزشی در زندان های کشور، گفت: تلاش شده است تا سکون حرکتی مددجویان در بند، با تشویق به ورزش و منش پهلوانی به انرژی پویا در راستای اهداف اصلاحی مبدل شود.

این مقام قضایی، برنامه ریزی جهت عدم بازگشت مجدد مدجویان به زندان را راهبرد مهم دستگاه قضا و زندانبانی اسلامی دانست و بیان داشت: استفاده از مجازات حبس آخرین رویکردی است که دستگاه قضایی استفاده می کند و باید به گونه تدبیر شود تا اصلاح و تربیت به معنای واقعی آن شکل بگیرد.

وی تصریح کرد:‌ مجازات زندان به مددجو، خانواده مددجو و جامعه لطمات و خساراتی را وارد می کند لذا تلاش می شود در دوران تحمل مجازات حبس، همه گونه امکانات تحصیلی، فرهنگی، حرفه آموزی و اشتغال برای مددجویان فراهم شود.

کد خبر 1199476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha