هدف ایجاد فرهنگ  حسینی در عید غدیر است

حجت الاسلام دست افکن با تاکید بر اینکه بنیاد غدیر، به دولت وابسته نیست و همه برنامه های آن با کمک های مردم انجام می شود، گفت: هدف ایجاد فرهنگ حسینی در عید غدیر توسط مردم است به گونه ای که همانند دهه محرم، دهه ولایت نیز توسط مردم گرامی داشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «اسماعیل دست افکن» در مراسم تقدیر از غدیر یاوران شهرستان گلپايگان که شامگاه شنبه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: مردم، هرسال نسبت به رویداد غدیر هوشیارتر و آگاه تر می شوند و برنامه های عید غدیر به برکت امیرالمؤمنین(ع) بهتر برگزار می شود و بر نعمت شیعه بودن افتخار می کنیم.
دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان به برگزاری برنامه های عید غدیر در همه شهرها و حتی همه روستاهای یک شهر اشاره کرد و افزود: شهر وردشت سمیرم با عشایر جمعیتی ۱۷ هزار نفری دارد و پس از برگزاری جلسه ای در میان عشایر این شهر، هر روز در همه روستاهای مختلف آن، شربت توزیع شد و عشایر در شب عید غدیر حدود شش هزار اطعام دادند.
وی با تاکید بر اینکه بنیاد غدیر دولتی نیست و یک نهاد مردمی است، بیان کرد: حدود ۴۰۰ هزار طعام در شب و روز عید غدیر، فقط در شهر اصفهان توزیع شد و در محلی شخصی ۲۰۰ تن برنج، برای اطعام غدیر، هدیه داد.


حجت الاسلام با تبیین اینکه محرم برای مردم نهادینه شده است و مردم خودجوش برای این ایام مجالس روضه برپا می کنند و طعام می دهند، تاکید کرد: هدف رسیدن شور و حال حسینی به عید غدیر است و مهمانی ۱۰ کیلومتری تهران در سال جاری تنها به عشق امام علی (ع) برپا شد، همان طور که در ظهر عاشورا، مردم مهمان امام حسین (ع) هستند انتظار می رود که در ظهر عید غدیر نیز مردم مهمان امام علی (ع) شوند.
دبیر بنیاد اجرایی غدیر استان اصفهان پر رنگ شدن عید غدیر در نزد مردم را عمل به سخن پیامبر گرامی اسلام در خطبه غدیر برشمرد و یادآوری کرد: امت پیامبر اسلام، مال و زندگی خود را وقف عید غدیر می کنند و مردم ولایت مدار دهه امامت و ولایت را بهتر از سال گذشته خود، برگزار می کنند./

کد خبر 1199503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha